Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Νέα παρέμβαση για την Δημοτική Αστυνομία στους αρμόδιους Υπουργούς

poasy
Αθήνα 9 Ιουλίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 800/12/5α
Προς: Τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
          κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ
Κοιν.: 1) Πολιτικά Κόμματα
          2) Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
              κ. Κυριάκο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
          3) Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Τάξης
              κ. Αθανάσιο ΑΝΔΡΕΟΥΛΑΚΟ
          4) Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
              Αντιστράτηγο κ. Δημήτριο ΤΣΑΚΝΑΚΗ
          5) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
          6) Αστυνομικές Υπηρεσίες
  Κύριε Υπουργέ,
  Με μεγάλη και δυσάρεστη έκπληξη, παρά τις ρητώς και εγκαίρως εκπεφρασμένες αντιρρήσεις μας (υπ' αριθ. 800/12/5 από 04/07/2014 έγγραφό μας), είδαμε να υλοποιείται η εξαγγελθείσα «προσωρινή τοποθέτηση» πρώην δημοτικών αστυνομικών σε υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας. Επί του ζητήματος αυτού, ρητέα τα ακόλουθα:
  1) Η προσωρινή τοποθέτηση των δημοτικών αστυνομικών με την στολή της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας και το σήμα της ΕΛ.ΑΣ. αντί αυτού της Δημοτικής Αστυνομίας, αποτελεί παραποίηση στολής και ευρίσκεται σε ευθεία παράβαση του κανονισμού στολής αστυνομικών, απόφαση 7012/6/103 από 5-7-2009 (ΦΕΚ Β 1426) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και του άρθρου 7 του Π.Δ. 538/89, σύμφωνα με το οποίο : «1. Οι αστυνομικοί φέρουν κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους την προβλεπομένη από τις ισχύουσες διατάξεις στολή και με τον καθοριζόμενο από αυτές τρόπο. ...
  3. Οι αστυνομικοί μεριμνούν ώστε η εμφάνιση και παράστασή τους να είναι άψογη και σύμφωνη με τις διατάξεις της Υπηρεσίας.»
  2) Με την υπουργική απόφαση ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔ/οικ. 559 – 2013//8.1.2013 (ΦΕΚ Β 7/2013) προβλέπεται ότι: «1. Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης επιτρέπεται η τοποθέτηση των υπαλλήλων που αναφέρονται στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 και 2 της παρούσας απόφασης σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία, κεντρική ή περιφερειακή, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κάθε βαθμού και ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα για την κάλυψη προσωρινών αναγκών.
  2. Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με Ανακοίνωση που μπορεί να απευθύνεται σε οποιονδήποτε από τους φορείς της παραγράφου 1 (δημόσιες υπηρεσίες κεντρικές ή περιφερειακές, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κάθε βαθμού και ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα) και που δημοσιοποιείται στον δικτυακό τόπο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και με δημοσίευσή της στον τύπο, γνωστοποιεί στους αποδέκτες της Ανακοίνωσης τα τυπικά προσόντα των υπαλλήλων (κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα) που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης της θέσης τους και καλεί τους αποδέκτες της Ανακοίνωσης, εφόσον έχουν ανάγκη ενίσχυσης με προσωπικό για την κάλυψη προσωρινών αναγκών, να υποβάλουν σχετικό αίτημα. Οι φορείς προς τους οποίους απευθύνεται η Ανακοίνωση υποβάλλουν τα αιτήματά τους κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα (κύρια ή παρεμφερή) υπαλλήλων στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη δημοσιοποίηση της Ανακοίνωσης στο Διαδίκτυο. Μετά τη συγκέντρωση των αιτημάτων των φορέων, με Πρόσκληση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η οποία δημοσιοποιείται στο Διαδίκτυο και δημοσιεύεται στον τύπο με ταυτόχρονη γνωστοποίηση της ημερομηνίας δημοσιοποίησής της στο Διαδίκτυο, καλούνται οι υπάλληλοι που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και ανήκουν στις κατηγορίες, κλάδους και ειδικότητες (κύριες ή παρεμφερείς) που ζητούνται από τους φορείς να υποβάλουν σχετική Αίτηση - Υπεύθυνη Δήλωση. Οι Αιτήσεις - Υπεύθυνες Δηλώσεις υποβάλλονται μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από τη δημοσιοποίηση της Πρόσκλησης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Διαδίκτυο. Με την Αίτηση -Υπεύθυνη Δήλωση ο ενδιαφερόμενος προσδιορίζει τους φορείς στους οποίους επιθυμεί να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα και συνυποβάλλει και κάθε δικαιολογητικό απαραίτητο για την αξιολόγηση των σχετικών κριτηρίων, ιδίως όταν δεν περιλαμβάνεται ήδη στον υπηρεσιακό του φάκελο. Οι Αιτήσεις - Υπεύθυνες δηλώσεις της προηγούμενης παραγράφου και τα δικαιολογητικά που τυχόν τις συνοδεύουν υποβάλλονται στο φορέα προέλευσης κάθε υπαλλήλου.
  3. Οι υπηρεσίες προσωπικού των φορέων προέλευσης συντάσσουν σε ψηφιακή μορφή πίνακες συνδρομής κριτηρίων για το σύνολο των υπαλλήλων, ανεξάρτητα από το εάν έχουν υποβάλει αίτηση-υπεύθυνη δήλωση, κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα προσωπικού. Οι πίνακες συντάσσονται και διαβιβάζονται ψηφιακά στο ΑΣΕΠ εντός της δεκαήμερης προθεσμίας της παραγράφου 2.
  4. Εάν οι υπηρεσίες προσωπικού των φορέων προέλευσης δεν υποβάλουν τους πίνακες στην ανωτέρω προθεσμία, αλλά τα στοιχεία των υπαλλήλων που μπορεί να τοποθετηθούν για την κάλυψη προσωρινών αναγκών προκύπτουν από άλλα επίσημα υπηρεσιακά στοιχεία, όπως ιδίως τα στοιχεία της απογραφής των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, οι πίνακες συνδρομής κριτηρίων συντάσσονται με ευθύνη του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στην τελευταία περίπτωση οι Αιτήσεις - Υπεύθυνες Δηλώσεις των ενδιαφερομένων και τα σχετικά δικαιολογητικά υποβάλλονται απευθείας στο Υπουργείο Διοικητικής
  Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών από τη δημοσίευση σχετικής ανακοίνωσης του Υπουργείου μέσω του τύπου.
  5. Το ΑΣΕΠ, κατ' αναλογία της διαδικασίας που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, καταχωρίζει τη βαθμολογία με βάση τους Πίνακες συνδρομής κριτηρίων και ακολούθως εκδίδει ενιαίο Πίνακα Βαθμολογίας, Κατάταξης και Διάθεσης των υπαλλήλων, με τον οποίο προσδιορίζονται και οι θέσεις των φορέων υποδοχής που πρόκειται να καλυφθούν από κάθε υπάλληλο ανάλογα με την ειδικότητά του, κύρια ή παρεμφερή, την κατάταξή του στον πίνακα και τη δηλωθείσα προτίμησή του. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στο γενικό σύνολο βαθμολογίας, στην κατάταξη προηγείται κατά σειρά: α) ο υπάλληλος που έχει περισσότερα ανήλικα τέκνα, β) η υπάλληλος σε εγκυμοσύνη γ) ο μεγαλύτερος στην ηλικία υπάλληλος με βάση την ημερομηνία γέννησής του, δ) ο υπάλληλος που συγκεντρώνει τις περισσότερες μονάδες στο κριτήριο του χρόνου προϋπηρεσίας και ε) ο υπάλληλος με τη μικρότερη χιλιομετρική απόσταση της θέσης που κατείχε πριν τη θέση του σε διαθεσιμότητα προς τη θέση στην οποία πρόκειται να τοποθετηθεί. Αν και πάλι δεν καταστεί δυνατός ο καθορισμός της σειράς κατάταξης, αυτή καθορίζεται με δημόσια κλήρωση που διενεργείται με ευθύνη του ΑΣΕΠ.
  6. Ο Πίνακας Βαθμολογίας, Κατάταξης και Διάθεσης που συντάσσεται από το ΑΣΕΠ καταχωρίζεται στον δικτυακό του τόπο και αποστέλλεται παράλληλα στον τύπο για δημοσίευση ανακοίνωσης, με την οποία γνωστοποιείται η σχετική καταχώριση. Κατά του ανωτέρω Πίνακα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ασκήσουν ένσταση μόνο για νομικές αιτιάσεις μέσα σε αποκλειστική προθεσμία πέντε (5) ημερών από την επομένη της καταχώρισης του Πίνακα στον δικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ. Η προθεσμία αυτή γνωστοποιείται και με την καταχώριση στον δικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ και με την ανακοίνωση στον τύπο. Μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής ενστάσεων το ΑΣΕΠ τις εξετάζει και εκδίδει τον οριστικό Πίνακα Βαθμολογίας, Κατάταξης και Διάθεσης, επιφέροντας και τις τυχόν αναγκαίες αλλαγές, τον οποίο διαβιβάζει στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
  7. Το τριμελές Συμβούλιο του άρθρου 5 παρ. 3 του ν. 4024/2011 γνωμοδοτεί σχετικά με τη χρονική σειρά, με την οποία θα υλοποιηθεί η τοποθέτηση των υπαλλήλων στους φορείς υποδοχής, με βάση τον οριστικό Πίνακα Βαθμολογίας, Κατάταξης και Διάθεσης του ΑΣΕΠ.
  8. Με την απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την τοποθέτηση, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται και η ημερομηνία εμφάνισης του υπαλλήλου στο φορέα υποδοχής. Αν ο υπάλληλος δεν εμφανισθεί με υπαιτιότητά του στο φορέα υποδοχής κατά την ημερομηνία που ορίσθηκε, τα σχετικά στοιχεία διαβιβάζονται αμέσως από την αρμόδια μονάδα προσωπικού του φορέα στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, η σχετική πράξη τοποθέτησης ανακαλείται και τοποθετείται στη θέση ο αμέσως επόμενος στον Πίνακα Βαθμολογίας, Κατάταξης και Διάθεσης ενδιαφερόμενος.
  Για τον υπάλληλο που δεν εμφανίσθηκε και ανακλήθηκε η τοποθέτησή του εφαρμόζεται κατά τα λοιπά η διάταξη του τρίτου εδαφίου της περ. 1γ της υποπαρ. Ζ.2 της παρ. Ζ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.»
  Στην προκειμένη όμως περίπτωση δεν τηρήθηκε καμία από τις ως άνω προϋποθέσεις. Ως εκ τούτου, η προσωρινή αυτή τοποθέτηση έγινε κατά παράβαση του ανωτέρω νομικού πλαισίου και είναι μη νόμιμη και αυθαίρετη.
  3) Με την προσωρινή τοποθέτηση των πρώην δημοτικών αστυνομικών σε υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, καταστρατηγείται τόσο το άρθρο 27 του ν. 1481/84 περί προελεύσεως του αστυνομικού προσωπικού, όσο και το γενικότερο πλέγμα διατάξεων που αφορούν το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας. Ειδικότερα: α) Η τήρηση της Δημοσίας Τάξεως, η προστασία δηλαδή της ζωής, της τιμής, της ελευθερίας και της περιουσίας, αποτελούν υποχρέωση του Κράτους επιτασσόμενη ευθέως από το Σύνταγμα (αρ. 5 παρ. 2 και 17). Τα σώματα ασφαλείας όπως η Αστυνομία, ανήκουν στον λεγόμενο στενό πυρήνα του Δημοσίου. Οι υπηρετούντες εις αυτά επιτελούν το λειτούργημα της τηρήσεως της Δημοσίας Τάξεως και είναι επιφορτισμένοι με υψηλής ευθύνης καθήκοντα. Συναφώς, ο νομοθέτης κατά την ρύθμιση των συνθηκών που διέπουν τα σώματα αυτά, οφείλει να μεριμνά για την πληρέστερη και καταλληλότερη συγκρότησή τους, ώστε αφ' ενός να είναι σε θέση να εκπληρώσουν τα καθήκοντα αυτά, αφ' ετέρου να συντελείται ο επιδιωκόμενος σκοπός της τηρήσεως της Τάξεως. Με την προσωρινή τοποθέτηση δημοτικών αστυνομικών σε θέσεις αστυνομικού προσωπικού, ανατίθενται καθήκοντα υψηλής ευθύνης και επικινδυνότητας, χωρίς να παρέχονται οι προϋποθέσεις εκπληρώσεώς τους, αφού σε τέτοια περίπτωση θα έδει προηγουμένως:
  1) να έχει ληφθεί όρκος αναλήψεως και τηρήσεως υποχρεώσεων (αρ. 1 Π.Δ. 538/89),
  2) να έχει προηγηθεί εκπαίδευση που να εγγυάται την ασφαλή και επαρκή εκτέλεση των καθηκόντων, τόσο για τον αστυνομικό, όσο και για τον πολίτη,
  3) να έχει προβλεφθεί σαφής και ρητός καθορισμός αρμοδιοτήτων, χωρίς τις οποίες είναι αδύνατος τόσο ο ιεραρχικός, όσο και ο πειθαρχικός έλεγχος. Ερωτάται: σε περίπτωση παραπτώματος κατά την – προσωρινή, άνευ εκπαιδεύσεως και όρκου – υπηρεσία, τίνι τρόπω θα εφαρμοσθεί τυχόν πειθαρχικός έλεγχος; Πως θα αναζητηθούν ευθύνες από μη νομοτύπως διορισμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό, το οποίο τύποις δεν εντάσσεται στις διατάξεις του Π.Δ. 120/08; Ποιά η ευθύνη της πολιτικής και μη Ηγεσίας σε απευκταία περίπτωση τυχόν συμβάντος που θα κοστίσει τη ζωή ή την υγεία αστυνομικού, δημοτικού αστυνομικού ή πολίτη, εν όψει όλων των ως άνω παρανομιών;
  Εν όψει όλων των ανωτέρω είναι σαφές ότι η προρρηθείσα προσωρινή τοποθέτηση δημοτικών αστυνομικών σε υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας είναι πράξη που αντιβαίνει το Σύνταγμα και τους νόμους. Για τους λόγους αυτούς, και με την αγωνία προλήψεως δυσάρεστων και μη επανορθώσιμων εξελίξεων,
δέον όπως ανακληθούν άμεσα
  α) η υπ' αριθ. πρωτ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2.Δ/242/οικ.13594/30.5.2014 απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
  β) το υπ' αριθ. 1277/14/1077030 από 30.06.2014 έγγραφο Α.Ε.Α./Δ/νση Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης,
  μέχρις ότου εκδοθούν τα σχετικά προεδρικά διατάγματα με τα οποία πρώτα θα καθορίζονται τα θέματα των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων, της στολής, των υπηρεσιακών ταυτοτήτων, των οριστικών τοποθετήσεων.
  Κύριε Υπουργέ,
  Θα επαναλάβουμε τον άμεσο κίνδυνο που ελλοχεύει από την διατήρηση αυτής της ερμαφρόδιτης κατάστασης, την παρανομία όλων των προαναφερθεισών ενεργειών και ότι τελικώς, δεν νοείται προσωρινή αστυνόμευση.
ypografes-poasy


Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

Συνάντηση της Συνδικαλιστικής Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ορεστιάδας με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ.

             ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ








       ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
    Πρόεδρος: Ακίδης Ηλίας τηλ. 6945238100  – Γ. Γραμματέας : Τζιαμπαζάκης Βασίλειος τηλ. 6932583211          
                        Τηλ &Fax :25520-28141     Δικτυακός τόπος :  seayorestiadas.blogspot.com
                                                                        Ορεστιάδα 05/07/2014
                                      
                                   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Χθες 4  Ιούλιου 2014 το διοικητικό συμβούλιο της Συνδικαλιστικής Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ορεστιάδας συνόδευε τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη  κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ, στην περιοδεία που πραγματοποίησε στην Α/Δ Ορεστιάδας.

Στην συνέχεια στην Αλεξανδρούπολη πραγματοποίησε επίσημη συνάντηση  μαζί με το διοικητικό συμβούλιο της Α/Δ Αλεξανδρούπολης με σκοπό την προώθηση προς επίλυση μιας σειράς προβλημάτων που απασχολούν τους Αστυνομικούς.

Η Ένωση μας παρέδωσε το παρακάτω υπόμνημα στον υπουργό καθώς και στο κλιμάκιο της φυσικής ηγεσίας που παρευρέθηκε στην συνάντηση.

 
 
 
Κύριε  Υπουργέ ,
 Ερχόμαστε με το παρόν υπόμνημα να σας ενημερώσουμε για τα προβλήματα που υπάρχουν στην  Αστυνομική Διεύθυνση Ορεστιάδας,   και ταυτόχρονα να καταθέσουμε προτάσεις ικανές να λειτουργήσουν θετικά στην βελτίωση και την επίλυση των υπηρεσιακών αναγκών καθώς και στην βελτίωση των συνθηκών εργασίας των συναδέλφων:
 
 
 Ενίσχυση με προσωπικό της  Αστυνομικής  Διεύθυνσης.


Ζητάμε την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων της Α/Δ με    αστυνομικό προσωπικό που επιθυμεί και δηλώνει τόπο συμφερόντων το Βόρειο Έβρο. Σε αντίθετη περίπτωση ζητάμε μακροχρόνιες αποσπάσεις των συναδέλφων ( 6μηνες ή 1χρόνου) έτσι ώστε οι συνάδελφοι να μπορούν να προγραμματίσουν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα την οικογενειακή  και οικονομική τους κατάσταση.
Επίσης  τονίζουμε το γεγονός της ελλιπούς επάνδρωσης των ελέγχων διαβατηρίων Ορμενίου & Καστανέων το οποίο συμβάλει στην εγκληματικότητα της περιοχής, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες καθώς η κίνηση οχημάτων πενταπλασιάζεται.
 
Ακινητοποιημένα οχήματα                                                 
Υλικοτεχνικός εξοπλισμός.                                                                                 

Είναι απαράδεκτο  αυτό το μεγαλεπήβολο και σημαντικότατο  έργο που συντελείτε από την μεριά σας , η ανεπάρκεια υπαλλήλων, οι  γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, η επιλογή μη πρόσφορων οχημάτων, να το εκθέτουν ανεπανόρθωτα, καθώς βρίσκονται  ακινητοποιημένα τα 4/5 των οχημάτων αφαιρώντας έτσι την αίγλη που αρμόζει στο σχέδιο (Ασπίδα).
 Ζητάμε άμεσα την ενίσχυση όλων των υπηρεσιών της Αστυνομικής Διεύθυνσης με νέα ειδικά οχήματα, τα οποία  να ανταποκρίνονται στις ειδικές συνθήκες της περιοχής.   
Ειδικότερα ζητάμε την άμεση αποστολή ειδικών οχημάτων μεταφοράς λαθρομεταναστών (περιπολικά 4χ4, λεωφορεία με διαχωριστικό – βαν, θερμοβάν, αγροτικά με τρέιλερ για την ειδική ομάδα δίωξης λαθρομεταναστών, 2 ειδικά οχήματα για την μεταφορά των σκύλων της Δίωξης ναρκωτικών  ) καθώς και την άμεση αντικατάσταση όλων των παλαιών και ακατάλληλων για κυκλοφορία   περιπολικών.
Ζητάμε την άμεση αλλαγή των ληγμένων, ελαττωματικών και παλαιού τύπου  αλεξίσφαιρων γιλέκων, καθώς και την έγκριση από μέρους σας , αγοράς ειδικού ατομικού εξοπλισμού που να ανταποκρίνεται στις εργασιακές και καιρικές συνθήκες .
Ζητάμε άμεσα την αγορά Η/Υ ,συσκευές ανίχνευσης-εξέτασης ταξιδιωτικών εγγράφων και ειδικών μηχανημάτων ελέγχου οχημάτων για ανεύρεση κρυπτών στους ελέγχους διαβατηρίων .
Ζητάμε την άμεση αποστολή ειδικών μηχανημάτων λήψης δαχτυλικών αποτυπωμάτων, Η/Υ, scanner και ειδικού μηχανήματος EURODAC για την γρηγορότερη και καλύτερη  λειτουργία του Γ.Ε.Ε.
 Χαρακτηρισμός του ΕΧΠΑ Φυλακίου – Δημιουργία ΥΦΕΚΑ – Προσλήψεις σεκιούριτι στο ΕΧΠΑ Φυλακίου .
Δυστυχώς κ. Υπουργέ παρά το πέρας εφτά χρόνων  ( Μάιος 2007) από την ίδρυση του εν λόγου κέντρου και τις επισκέψεις πολλών Υπουργών, το εν λόγο κέντρο δεν έχει ακόμα χαρακτηριστεί, λειτουργεί σύμφωνα με τις περιστασιακές ανάγκες άλλοτε ως κέντρο υποδοχής λαθρομεταναστών και άλλοτε ως χώρος κράτησης.
Ζητάμε την πλήρη εφαρμογή της υπ.αριθμ. Υ4α/3327/67747  που αναφέρετε στη δημιουργία ίδρυσης υπηρεσίας ΥΦΕΚΑ στο χώρο κράτησης Φυλακίου.
Θεωρούμε επίσης πως στην σωστή κατεύθυνση είναι και ο νόμος 3907/2011 με τον οποίο δίνετε η δυνατότητα πρόσληψης σεκιούριτι εντός του χώρου κρατήσεις λαθρομεταναστών.
Δυστυχώς όμως παρά τις διαβεβαιώσεις του προκατόχου σας για την θετική πορεία του διαγωνισμού ( έχει ολοκληρωθεί εδώ και 6 μήνες) δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
Ζητάμε στο κέντρο φύλαξης λαθρομεταναστών  Φυλακίου να κρατούνται αποκλειστικά λαθρομετανάστες οι οποίοι συλλαμβάνονται εντός της επικράτειας του εν λόγου κέντρου, και να μην υπάρχει δυνατότητα  μεταφοράς λαθρομεταναστών από την ενδοχώρα.
 
Ποινικοί  κρατούμενοι.

Το πρόβλημα  στο οποίο αναφερόμαστε είναι η μακρά κράτηση ποινικών κρατουμένων στα κρατητήρια της Α/Δ Ορεστιάδας.
Zητάμε τη πλήρη εφαρμογή του άρθρου 66 παρ. 6 του Π.Δ. 141/1991  το οποίο αναφέρει ρητά  πως « Στα αστυνομικά κρατητήρια δεν  επιτρέπεται η κράτηση υποδίκων ή καταδίκων που προορίζονται για Σωφρονιστικό Κατάστημα, με εξαίρεση τον απολύτως αναγκαίο πριν τη μεταγωγή χρόνο και εφόσον δεν είναι δυνατή η απ' ευθείας μεταγωγή και παράδοση σ' αυτό».
 
Υγειονομική περίθαλψη του αστυνομικού προσωπικού.
Πέραν των διατάξεων του Π.Δ. 45/2008 ( φ.ε.κ. α 73/30-04-2008) το οποίο δεν εφαρμόζεται, επιπρόσθετα ζητάμε λόγω της συνεχούς επαφής με τους λαθρομετανάστες, να δίνεται η δυνατότητα στους υπηρετούντες αστυνομικούς της Α.Δ. Ορεστιάδας να πραγματοποιούν δωρεάν εμβόλια καθώς και αιματολογικές-μικροβιολογικές και ακτινολογικές  εξετάσεις.
 
Επαναλειτουργία της σχολής Αστυφυλάκων στο Διδυμότειχο .
 
Ζητάμε την άμεση επαναλειτουργία της σχολής Διδυμοτείχου, καθώς πέρα από την ιδιαιτερότητα της γεωγραφικής θέσεις, το  Αστυνομικό προσωπικό του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων δίνει τον καλύτερο εαυτό του με τα πενιχρά μέσα που διαθέτει με πανθομολογούμενο αποτέλεσμα τους καλύτερους Αστυνομικούς στην Ελληνική επικράτεια.
 
Δημιουργία αυτοτελούς  Υπηρεσίας πλωτών μέσων.
 
Όπως γνωρίζετε κ. Υπουργέ στην Α/Δ Ορεστιάδας έχουν συγκροτηθεί εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια ειδικές ομάδες καταπολέμησης της λαθρομετανάστευσης οι οποίες δραστηριοποιούνται και επιχειρούν κατά βάση εντός του ποταμού Έβρου με πλωτά σκάφη.
Θεωρούμε απαραίτητη την δημιουργία αυτοτελούς υπηρεσίας έτσι ώστε οι συνάδελφοι που υπηρετούν να γνωρίζουν ακριβώς τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα τους, εκπονώντας ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης που να ανταποκρίνεται στις συνθήκες εργασίας και την επικινδυνότητα της περιοχής.
 
Ακαταλληλότητα κτιριακών εγκαταστάσεων στην Α.Δ. Ορεστιάδας.


Δυστυχώς κ. Υπουργέ   τα περισσότερα κτήρια που στεγάζουν τις υπηρεσίες μας είναι ακατάλληλα  καθώς   δεν πληρούν τους όρους υγιεινής και ασφάλειας, τόσο ως χώροι κράτησης παράνομων μεταναστών όσο και ως χώροι  εργασίας του αστυνομικού προσωπικού (Τ.Σ.Φ. Ισαακίου το οποίο θα   συστεγαζόταν  με το Α.Τ και Τ.Α Διδυμότειχου για το οποίο άλλωστε υπήρξε μελέτη, καθώς και έγκριση από το ταμείο συνόρων για την ανέγερση του, δυστυχώς όμως λόγο γραφειοκρατικών προβλημάτων δεν προχώρησε, επίσης το κτήριο της Α.Δ. Ορεστιάδας, το τελωνείο Καστανέων  κ.α) με αποτέλεσμα να  εκτίθεται η χώρα μας από την τραγική εικόνα που παρουσιάζουν οι κτιριακές εγκαταστάσεις (δεδομένου ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει έντονη η παρουσία - συνεργασία Ευρωπαϊκών δυνάμεων (FRONTEX)  Μ.Κ.Ο. και δημοσιογράφων).
 
Προσαύξηση της κανονικής άδειας των υπαλλήλων που  υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές.
 Στο φ.ε.κ. 475 Β/18-03-2008 δημοσιεύτηκε η ΔΙΔΑΔ/φ.51/578/οικ.6378/08  απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα την προσαύξηση της κανονικής άδειας στους υπαλλήλους που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές.
Zητάμε την εφαρμογή της  παρ.2 του άρθρου 51   του Ν.3528/2007  (ΦΕΚ 26Α/9-     2007)   όπως ισχύει σήμερα, και στο αστυνομικό προσωπικό  (5 χρόνια άδεια άνευ αποδοχών). 
 
Επίδομα παραμεθορίου.
 Σύμφωνα  με το  πολυνομοσχέδιο  Ν.4024/2011 με θέμα       «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015» υπάρχει και ισχύει για τους δημόσιους υπάλληλους η ευεργετική διάταξη περί επιδόματος παραμεθόριων και προβληματικών περιοχών.
Ζητάμε την εφαρμογή της συγκεκριμένης ρύθμισης και στο αστυνομικό προσωπικό των παραμεθόριων περιοχών.


Χαρακτηρισμός  Τ.Σ.Φ. Κυπρίνου ως υπηρεσία  δυσμενούς  διαβίωσης.

Η απομακρυσμένη θέση της υπηρεσίας, ο υπέρογκος  αριθμός  κρατουμένων καθώς και η ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας είναι λόγοι αρκετοί για  να χαρακτηριστεί η παραπάνω υπηρεσία ως υπηρεσία δυσμενούς διαβίωσης.
Μ' αυτόν τον τρόπο θα δώσετε επιβράβευση  στους υπηρετούντες εκεί Αστυνομικούς για την ανυπέρβλητη και πολλές φορές πέραν από τα άκρως υπηρεσιακά καθήκοντα προσφορά τους.
 
                                                    Για  το  Δ.Σ.                               
                    Ο                                                                            O
            ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
   ΑΚΙΔΗΣ Ηλίας                                           ΤΖΙΑΜΠΑΖΑΚΗΣ  Βασίλειος
 
 
 
 
 

Προσωρινή τοποθέτηση πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ

poasy
Αθήνα 4 Ιουλίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 800/12/5
Προς: Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
          Αντιστράτηγο κ. Δημήτριο ΤΣΑΚΝΑΚΗ
Κοιν.: 1) Πολιτικά Κόμματα
          2) Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
              κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ
          3) Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Τάξης
              κ. Αθανάσιο ΑΝΔΡΕΟΥΛΑΚΟ
          4) Υπαρχηγό Ελληνικής Αστυνομίας
              Αντιστράτηγο κ. Σπυρίδων ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
          5) Προϊστάμενο Επιτελείου Α.Ε.Α.
              Αντιστράτηγο κ. Κωνσταντίνο ΤΣΟΥΒΑΛΑ
          6) Γενικό Επιθεωρητή Κλάδου Τάξης Α.Ε.Α.
              Υποστράτηγο κ. ΣΟΦΙΟ Δημήτριο
          7) Διεύθυνση Αστυνομικού Προσωπικού και Εσωτερικών Λειτουργιών Α.Ε.Α.
          8) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
          9) Αστυνομικές Υπηρεσίες
Θέμα: «Προσωρινή τοποθέτηση πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ.»
Σχετ.: Υπ' αριθ. 1277/14/1077030 από 30/06/2014 έγγραφο
          Α.Ε.Α./Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης
  Κύριε Αρχηγέ,
  Με το ανωτέρω σχετικό έγγραφο του Α.Ε.Α./Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης, δίνονται οδηγίες για την προσωρινή ανάληψη καθηκόντων την προσεχή Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2014, σε υφιστάμενες Υπηρεσίες, των πρώην δημοτικών αστυνομικών που τοποθετούνται προσωρινά σε Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. και θα φέρουν προσωρινά τη στολή που είχαν, αντικαθιστώντας το σήμα της Δημοτικής Αστυνομίας με το διακριτικό του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας.
  Βεβαίως επισημαίνεται στην εγκύκλιο του Αρχηγείου ότι η πλήρης δραστηριοποίηση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας «αποτελεί διαδικασία που θα βρίσκεται σε εξέλιξη μέχρις ότου επιλυθούν-ρυθμιστούν επιμέρους ζητήματα», όσον αφορά δε «τις διαπιστούμενες παραβάσεις κατά την εκτέλεση υπηρεσίας, μέχρι την έκδοση του σχετικού π.δ. με το οποίο θα καθορίζονται επακριβώς τα επιμέρους ζητήματα (αρμοδιότητες, υποχρεώσεις, ωράριο εργασίας, στολή κλπ) και την οριστική ένταξή τους στην αστυνομία, αυτές θα βεβαιώνονται από αστυνομικούς ή τους ειδικούς φρουρούς».
  Από αυτά και μόνον προκαλούνται εύλογα ερωτηματικά και ανησυχία στους συναδέλφους μας, ενώ αποδεικνύεται και η βασιμότητα του εύλογου προβληματισμού που σας έχουμε καταθέσει πολλάκις, με τελευταίο το υπόμνημα από 27 Ιουνίου 2014 (Αρ. Πρωτ.: 400/1/20κα) με το οποίο καλούμε την Ηγεσία να προβεί άμεσα στην επανεξέταση κάθε διαδικασίας αναδιοργάνωσης της Ελληνικής Αστυνομίας. Είναι καταφανές και από την εν θέματι εγκύκλιο, ότι υιοθετούνται μοντέλα προσωρινής αστυνόμευσης (!), με ό,τι μπορεί τούτο να σημαίνει τόσο για το κύρος της Ελληνικής Αστυνομίας και την πάλαι ποτέ προσπάθεια «ομογενοποίησής» της (άραγε θα ακολουθήσει και νέα διαδικασία αστυφυλακοποιήσεων;), όσο κυρίως για την ασφάλεια των συμμετεχόντων συναδέλφων μας σε τέτοια σχήματα περιπολιών και ελέγχων.
  Ως φαίνεται, δεν λαμβάνονται υπόψη ούτε οι σοβαρές ενστάσεις των ίδιων των Δημοτικών Αστυνομικών, ούτε και αυτού ακόμα του ίδιου του Υφυπουργού Εσωτερικών κ. Γιώργου Ντόλιου, ο οποίος μιλώντας χθες στη ημερίδα της ΕΕΤΑΑ για την επιμόρφωση των νέων αιρετών προέβλεψε (!) ότι «στο μέλλον θα επανασυσταθεί η Δημοτική Αστυνομία ως πολύτιμη Υπηρεσία, καθαρά αυτοδιοικητικού χαρακτήρα».
  Εξάλλου, στις 26-6-2014, με ανακοίνωση του Τομέα Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη του ΠΑΣΟΚ επισημάνθηκε ότι «η κατάσταση στην Ελληνική Αστυνομία και στο Πυροσβεστικό Σώμα μετά την ψήφιση των αντίστοιχων νόμων για την αναδιοργάνωσή τους, είναι συγκεχυμένη και χαοτική εξαιτίας της καθυστέρησης στην υλοποίηση των οργανωτικών αλλαγών ή στην διόρθωση ορισμένων παρεμβάσεων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικά προβλήματα στον επιχειρησιακό τομέα, στη νομιμότητα των ενεργειών αλλά και στις συνθήκες εργασίας των αστυνομικών», ενώ στις 2-07-2014 μετά από συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ με τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλη Κικίλια, τονιζόταν μεταξύ άλλων ότι «ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα ζητήματα της αναδιοργάνωσης της ΕΛ.ΑΣ., καθώς η εφαρμογή του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα αντί να λύνει χρονίζοντα προβλήματα τα πολλαπλασιάζει, τριχοτομώντας το Σώμα και δυσχεραίνοντας έτσι την ενιαία λειτουργία του». Γι' αυτό ζήτησε την αναστολή της εφαρμογής του.
  Κύριε Αρχηγέ,
  Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την σπουδή που επιδεικνύεται εκ μέρους της Ηγεσίας για την «προσωρινή» απασχόληση των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών, η οποία είναι καταφανώς προβληματική, δεδομένης της μη έκδοσης των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων, αλλά και της αυταπόδεικτα προβληματικής εκπαίδευσης-προετοιμασίας τους στην άσκηση επικίνδυνων αστυνομικών καθηκόντων.
  Και επειδή τυχόν ολιγωρία ή υπηρεσιακή παράλειψη ενδέχεται να αποβεί μοιραία -πράγμα που απευχόμαστε βεβαίως- παρακαλούμε, όπως από πλευράς σας δοθεί άμεσα εντολή προς τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Α.Ε.Α. για την επανεξέταση του θέματος, αλλά και για την υιοθέτηση εκ μέρους σας των προτάσεών μας για τη σύσταση ειδικής επιτροπής, η οποία θα ασχοληθεί από μηδενική βάση για το μείζον ζήτημα της αναδιοργάνωσης των Αστυνομικών Υπηρεσιών, ενημερώνοντάς μας σχετικά.
ypografes-poasy

Καταστρατήγηση διατάξεων Π.Δ. 394-2001 σε αθλητικές συναντήσεις .

poasy
Αθήνα 3 Ιουλίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 302/9/49β
Προς: Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
          Αντιστράτηγο κ. Δημήτριο ΤΣΑΚΝΑΚΗ
Κοιν.: 1) Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
              κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ
          2) Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Τάξης
              κ. Αθανάσιο ΑΝΔΡΕΟΥΛΑΚΟ
          3) Υπαρχηγό Ελληνικής Αστυνομίας
              Αντιστράτηγο κ. Σπυρίδων ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
          4) Προϊστάμενο Επιτελείου Α.Ε.Α.
              Αντιστράτηγο κ. Κωνσταντίνο ΤΣΟΥΒΑΛΑ
          5) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πιερίας
          6) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης
  Κύριε Αρχηγέ,
  Οι Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων Πιερίας και Θεσσαλονίκης με τα επισυναπτόμενα υπ' αριθ. Δ.Υ. από 12/06/2014 και υπ' αριθ. 95/2014 από 13/06/2014 έγγραφά τους, καταγγέλλουν την καταστρατήγηση των διατάξεων του Π.Δ. 394/2001 σε αθλητικές συναντήσεις αναφορικά με υπέρμετρη καταπόνηση των συναδέλφων, τη στιγμή μάλιστα που για τις μετακινήσεις αυτές των διμοιριών κατασπαταλώνται τεράστια χρηματικά ποσά για το δημόσιο, ενώ το παράδοξο είναι ότι η τέλεση και το πρόγραμμα τέτοιων αθλητικών συναντήσεων είναι γνωστά από καιρό,
  Κύριε Αρχηγέ,
  Οι αστυνομικοί υπάλληλοι είναι εργαζόμενοι με θεσμοθετημένα δικαιώματα και αυτό θα πρέπει να καταστεί σαφέστατο και να το σέβεται η εκάστοτε Διοίκηση.
  Αδιαμφισβήτητα τις περισσότερες φορές η μετακίνηση των Διμοιριών Υποστήριξης αλλά και άλλων αστυνομικών δυνάμεων είναι επιβεβλημένη και αυτό είναι κατανοητό από τους συναδέλφους.
  Οι ανωτέρω Ενώσεις τονίζουν ότι προτίθενται να απευθυνθούν στη Δικαιοσύνη για τις παρατυπίες που παρατηρούνται από πλευράς της Διοίκησης στο ζήτημα των αιφνιδιαστικών μετακινήσεων των διμοιριών και της καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων μελών τους.
  Κύριε Αρχηγέ,
  Ευελπιστούμε ότι η άμεση παρέμβασή σας θα επενεργήσει θετικά στην αποτελεσματική αποτροπή εμφάνισης άλλων τέτοιων προβλημάτων που προκαλούν την αγανάκτηση και τις έντονες διαμαρτυρίες των συναδέλφων.
ypografes-poasy
Share

Τρίτη 1 Ιουλίου 2014

Καθολική απαίτηση η συμμόρφωση της Κυβέρνησης

omospondies logo
Αθήνα, 1 Ιουλίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 500/7/35θ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
  Πραγματοποιήθηκε σήμερα 01/07/2014 κατόπιν αιτήματός μας, συνάντηση των προεδρείων των Ομοσπονδιών των Αστυνομικών, των Πυροσβεστών και των Λιμενικών με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα με μοναδικό θέμα την ΑΠΑΙΤΗΣΗ μας για άμεση και πλήρη συμμόρφωση της Κυβέρνησης στις δικαστικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε., αναφορικά με τις πρόσθετες περικοπές που επιβλήθηκαν στις αποδοχές των ενστόλων.
  Ο κ. Υπουργός μας δήλωσε ότι οι δικαστικές αποφάσεις θα υλοποιηθούν, ο δε χρόνος εφαρμογής θα είναι σύντομος και όπως διευκρίνισε, εντός του έτους 2014. Σύμφωνα με τον ίδιο, το Υπουργείο αναζητά τρόπους εξεύρεσης των κονδυλίων κατά τα πρότυπα εφαρμογής των αντίστοιχων αποφάσεων για τους δικαστικούς. Δεσμεύτηκε δε ότι θα μας παρουσιάσει συγκεκριμένους τρόπους και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, τέλη της επόμενης εβδομάδας, οπότε και θα επαναληφθεί η συνάντηση.
  Από την πλευρά μας, τονίσαμε στον κ. Υπουργό, ότι θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ την άμεση συμμόρφωση της Κυβέρνησης, καθόσον οποιαδήποτε διαφορετική διαδικασία θα συνιστά εμπαιγμό και ύβρη προς το σύνολο των ενστόλων και τις οικογένειές τους.
ypografes omospondion5

Υπόμνημα στον νέο Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη για την αναδιοργάνωση της ΕΛ.ΑΣ.

shmata poasy-poaxia
Αθήνα, 27 Ιουνίου 2014
Αρ. Πρωτ.: 400/1/20κα
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς: Τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
          κ. Βασίλειο ΚΙΚΙΛΙΑ
Κοιν.: Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
          Αντιστράτηγο κ. Δημήτριο ΤΣΑΚΝΑΚΗ
  Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
  Δυνάμει του Ν.4249/2014, περί αναδιοργανώσεως της Ελληνικής Αστυνομίας, προωθείται η διαδικασία εκδόσεως των εκτελεστικών του νόμου Προεδρικών Διαταγμάτων. Στα πλαίσια της επ' αυτών δημόσιας διαβουλεύσεως και προς τον σκοπό να είναι αυτή ουσιαστική και σύννομη και όχι τυπική και επιφανειακή, οι Ομοσπονδίες μας επιθυμούν να έχουν ουσιαστική συμμετοχή, όπως εκ του θεσμικού τους ρόλου προβλέπεται. Επειδή με την επισυναπτόμενη υπ' αριθ. 400/1/20κ από 04/06/2014 επιστολή μας προς τον προκάτοχό σας κ. Υπουργό, είχαμε ζητήσει στοιχεία σχετικά με τα Προεδρικά Διατάγματα, καθώς και την σύσταση επιτροπών, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε, επιθυμούμε να εκθέσουμε τα κάτωθι:
  Ι. Για την διατύπωση ολοκληρωμένων προτάσεων, είναι αναγκαίο να τεθούν σε γνώση μας κάθε είδους στοιχεία, μελέτες ή έγγραφα για τα οποία ασφαλώς θα έχει ληφθεί μέριμνα να είναι στην διάθεση του υμετέρου Υπουργείου και αφορούν το εκδοθησόμενο Προεδρικό Διάταγμα όπως: αναλογιστικές και οικονομοτεχνικές μελέτες αναφορικά με την υφιστάμενη κατάσταση του Σώματος και τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, τα επίσημα δημογραφικά στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών, σχετικώς με την κατανομή του πληθυσμού, την διαστρωμάτωση και διάρθρωσή του, εμπλουτισμένα με τα συναφή εγκληματολογικά δεδομένα, τις κατά τόπους υπηρεσιακές ανάγκες, τον τυχόν τουριστικό ή άλλο εποχιακό χαρακτήρα αυτών, τις κτιριακές υποδομές που υφίστανται, και ασφαλώς ένα επικαιροποιημένο οργανόγραμμα του δυναμικού του Σώματος. Όλα τα παραπάνω είναι σαφές ότι είναι τα απολύτως αναγκαία προκειμένου οι προτάσεις που θα υποβληθούν να έχουν τεκμηριωμένη και πραγματική βάση και αντίκρισμα. Σε αντίθετη περίπτωση η διαβούλευση αποτελεί ένα κενό γράμμα, που στερείται ουσιαστικού αντικειμένου και δεν πληρεί τις νόμιμες προϋποθέσεις.
  ΙΙ. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις στο πλαίσιο της ως άνω αναδιοργανώσεως, οφείλουν να μην έχουν αποκλειστικά κριτήρια οικονομικής φύσεως και σκοπό μόνο την περιστολή δαπανών, αλλά πρωτίστως την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της Αστυνομίας.
  Η τήρηση της Δημοσίας Τάξεως, η προστασία δηλαδή της ζωής, της τιμής, της ελευθερίας και της περιουσίας, αποτελούν υποχρέωση του Κράτους επιτασσόμενη ευθέως από το Σύνταγμα (αρ. 5 παρ. 2 και 17). Ο κοινός νομοθέτης ή, η κατ' εξουσιοδότηση αυτού θεσμοθετούσα διοίκηση έχουν μεν την ευχέρεια κατά την ενάσκηση της συνταγματικής ή της νομίμου λειτουργίας των, αντιστοίχως, να ρυθμίσουν, κατ' αρχήν, κατά τρόπον ενιαίο ή διάφορο τις ποικίλες προσωπικές ή πραγματικές καταστάσεις ή σχέσεις, εν όψει πάντοτε των εκάστοτε υφισταμένων και προς κάθε κατηγορία τούτων συνδεομένων κοινωνικών, οικονομικών, επαγγελματικών, τοπικών ή άλλων συνθηκών, πάντοτε όμως με βάση γενικά και αντικειμενικά κριτήρια τα οποία τελούν σε συνάφεια προς το αντικείμενο της οικείας ρύθμισης. Συνεπώς η επιλεγόμενη εκάστοτε ρύθμιση πρέπει να κινείται πάντοτε εντός των ορίων, τα οποία διαγράφονται από την εν λόγω συνταγματική αρχή της ισότητος, αναλογικότητος και ελεύθερης αναπτύξεως της προσωπικότητος και, τα οποία αποκλείουν την έκδηλη και, ανεπίδεκτη πάσης νομικής ή δικαιοπολιτικής δικαιολογήσεως, άνιση μεταχείριση, η οποία δύναται να παρίσταται με την μορφή της εισαγωγής καθαρά χαριστικού μέτρου το οποίο δεν συνδέεται με αξιολογικά κριτήρια ή της επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, αλλά και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων, ή την ενιαία ρύθμιση προσώπων ή καταστάσεων που τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες, με βάση όλως τυπικά ή συμπτωματικά ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια (Σ.τ.Ε. 2396/2006 σε ολομέλεια, 1252-1253/2003 σε ολομέλεια).
  Κατά ταύτα, ρυθμίσεις που μόνον κατ' όνομα τροποποιούν την υφιστάμενη κατάσταση και κατ' ουσίαν δημιουργούν νέες δομές - Διευθύνσεις χωρίς σαφή ιεράρχηση, διακλάδωση και πεδίο αρμοδιοτήτων, μη λαμβάνουσες υπ' όψιν και τις εκάστοτε υφιστάμενες κατά τόπους αλλά και ποιοτικές ιδιαιτερότητες, αντίκεινται στα ως άνω και συνεπώς θα ήταν αντίθετες με το Σύνταγμα και ακυρωτέες. Προς τον σκοπό αυτό και για την αποφυγή τέτοιων προβλημάτων είναι σκόπιμο να ληφθεί μέριμνα για την κατά το δυνατόν πληρέστερη ανάλυση και μελέτη των πραγματικών αναγκών, και η αρχή της αναδιοργανώσεως από την βάση, τον πολίτη και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, όχι μία υδροκεφαλική και οριζόντια τροποποίηση των θέσεων κορυφής που δεν θα έχει καμία ουσιαστική επίπτωση στην πράξη.
  Περαιτέρω δε, τοιαύτες ρυθμίσεις με τις οποίες δημιουργούνται νέες αυτοκέφαλες διευθύνσεις, καταστρατηγούν και την βασική αρχή της ιεραρχίας που κατά νόμον διέπει την λειτουργία των Σωμάτων Ασφαλείας γενικότερα και της Αστυνομίας ειδικότερα. Και τούτο διότι δημιουργούνται συνθήκες ώστε επικεφαλής Διευθύνσεως που θα είναι κατώτερος κατά βαθμό ή αρχαιότητα, να δύναται να αρνηθεί αίτημα Διευθυντού άλλης Διευθύνσεως ανωτέρου του. Τούτο όμως ευθέως αντιβαίνει τις θεμελιώδεις διατάξεις οργανώσεως της Ελληνικής Αστυνομίας.
  Η δε πρόβλεψη συστάσεως επιτροπών περί επιλύσεων των προβλημάτων αρμοδιότητας , διαφωνιών και ιεραρχίας που δημιουργούν οι υπό κρίσιν διατάξεις αναιρεί αυτομάτως τον χαρακτήρα της Αστυνομίας ως Σώματος Ασφαλείας με άμεση αντίδραση και ταχεία αντιμετώπιση κρισίμων καταστάσεων, δημιουργεί τροχοπέδη στην ομαλή λειτουργία της, παραβαίνει το καταστατικό δίκαιο που την διέπει, ως ανωτέρω εξετέθη, και δημιουργεί γραφειοκρατική διαδικασία στην λήψη των αποφάσεων που θα έπρεπε να είναι αστραπιαίες.
  ΙΙΙ. Ως και στις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας έγινε δεκτό, κατά παγία νομολογία τα Σώματα Ασφαλείας όπως η Αστυνομία, ανήκουν στον λεγόμενο στενό πυρήνα του Δημοσίου. Οι υπηρετούντες εις αυτά επιτελούν το λειτούργημα της τηρήσεως της Δημοσίας Τάξεως και είναι επιφορτισμένοι με υψηλής ευθύνης καθήκοντα. Συναφώς, ο νομοθέτης κατά την ρύθμιση των συνθηκών που διέπουν τα Σώματα αυτά, οφείλει να μεριμνά για την πληρέστερη και καταλληλότερη συγκρότησή τους, ώστε αφ' ενός να είναι σε θέση να εκπληρώσουν τα καθήκοντα αυτά, αφ' ετέρου να συντελείται ο επιδιωκόμενος σκοπός της τηρήσεως της Τάξεως. Με την περιστολή του ανθρωπίνου δυναμικού με αμιγώς οικονομικά κριτήρια και την μη λήψη μέριμνας για την σωστή πλήρη και επαρκή στελέχωση των Υπηρεσιών ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες, απλώς οδηγούμεθα σε αδιέξοδα και επιδιώκουμε την επίτευξη των στόχων υπό την απειλή πειθαρχικών ή άλλων ευθυνών, και όχι ορθολογιστικά και παρέχοντας όλα τα αναγκαία εχέγγυα για την εκτέλεση του λειτουργήματος του αστυνομικού. Το Κράτος βάσει του άρθρου 25 παρ.1 του Συντάγματος έχει υποχρέωση να σεβαστεί την αρχή της αναλογικότητας όταν πρόκειται να επιβάλλει περιορισμούς και να εκτιμήσει κατά πόσο το επιδιωκόμενο οικονομικό, εν προκειμένω, αποτέλεσμα είναι δυνατό να επιτευχθεί με άλλα ηπιότερα μέσα. (βλ. Σ.τ.Ε. 136/2013 Ολομ. «σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας, που απορρέει από την έννοια και τους θεσμούς του κράτους δικαίου και καθιερώνεται ρητώς από το Σύνταγμα (άρθρο 25 παρ. 1), επιτρεπτώς επιβάλλονται από τον κοινό νομοθέτη περιορισμοί στην άσκηση των ατομικών δικαιωμάτων μόνον αν είναι αναγκαίοι και συνάπτονται προς τον υπό του νόμου επιδιωκόμενο σκοπό. Ένα μέτρο δε, που προβλέπεται από διάταξη νόμου ως κύρωση για παράβαση διατάξεως, αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας μόνον όταν από το είδος του ή τη φύση του είναι προδήλως ακατάλληλο για την επίτευξη του επιδιωκομένου σκοπού ή όταν οι δυσμενείς συνέπειες του μέτρου τελούν σε προφανή δυσαναλογία ή υπερακοντίζουν τον επιδιωκόμενο σκοπό.»).
  IV. Τέλος, δεδομένων των υφισταμένων αναγκών της χώρας μας, αλλά και του διεθνώς παραδεδεγμένου μοντέλου λειτουργίας, αυτονόητο είναι ότι η ενιαία αρχή Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό), είναι απόλυτη ανάγκη να υλοποιηθεί, ώστε κατά τα ανωτέρω να είναι εφικτή και σύννομη η διάρθρωση και ο συντονισμός των Σωμάτων αυτών.
  Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
  Κατόπιν όλων των προαναφερομένων, παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας τα διαλαμβανόμενα τόσο στο παρόν Υπόμνημα, όσο και στην επισυναπτόμενη υπ' αριθ. 400/1/20κ από 04/06/2014 επιστολή μας, αναφορικά με τη σύσταση της προτεινόμενης Επιτροπής.
ypografes poasy-poaxia2