Σάββατο 30 Απριλίου 2016

Τι γίνεται με τις φορολογικές δηλώσεις έτους 2015;

forologiki-dilosi-tekmiria-660_12

Σας ενημερώνουμε ότι δόθηκε ΠΑΡΑΤΑΣΗ προθεσμιας ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ετους 2015.
Συγκεκριμένα με το ΦΕΚ – Β, αριθ. Φυλλου 1083 απο 18/04/2016 δημοσιευθηκε η υπ’ αριθ. 1044 από 07/04/2016 (Υ.Α.) Αποφαση κ. Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών σύμφωνα με την οποία παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έτους 2015 μεχρι την 30 Ιουνιου 2016.
Επίσης, όσον αφορά τα αναδρομικά βάσει του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Δικαστική Απόφαση ΣΤΕ), αναμένεται σχετική Εγκυκλίος του Υπουργείου Οικονομικών που θα ρυθμίζει το θέμα αυτό.
Οπότε άποψή μας είναι να μην βιάζεστε για την υποβολή της φορολογικής σας δηλώσης.
πηγή: skaythess.gr

Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Εξιχνίαση κλοπής από οικία σε χωριό του Έβρου

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
Κομοτηνή, 29 Απριλίου 2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εξιχνίαση κλοπής από οικία σε χωριό του Έβρου
Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος 2 ημεδαπών
Ένας από τους δράστες συνελήφθη
Εξιχνιάστηκε ύστερα από τις έρευνες των αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Διδυμοτείχου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας με τη συνδρομή των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης και της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας Αλεξανδρούπολης, κλοπή από οικία, που διαπράχθηκε την 27-4-2016 το πρωί, σε χωριό του Έβρου.
Για την υπόθεση αυτή, συνελήφθη την 27-4-2016 το απόγευμα, στο Διδυμότειχο, ένας 47χρονος ημεδαπός κατηγορούμενος για κλοπή, ενώ η δικογραφία που σχηματίσθηκε περιλαμβάνει ακόμη έναν 28χρονο ημεδαπό, ο οποίος δεν εντοπίσθηκε.
Αναλυτικότερα, από τις έρευνες των αστυνομικών προέκυψε ότι οι δύο δράστες, το πρωί της 27-4-2016 διέρρηξαν οικία στο Ασημένιο Έβρου και αφαίρεσαν από το εσωτερικό της 17 λίρες Αγγλίας και διάφορα χρυσαφικά.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Διδυμοτείχου. 
πηγή:astynomia.gr

Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

Αυξάνεται η Μάχιμη Πενταετία;;; Άρθρο του Βασίλη Πανταζή

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Οι διασταυρώσεις και οι αλληλοεξαρτήσεις των διατάξεων του ασφαλιστικού νομοσχεδίου που κατέθεσε η Κυβέρνηση στη Βουλή των Ελλήνων την 22-04-2016, οι απονεμόμενες παροχές που προβλέπονται σε αυτό και τα επιβαλλόμενα μέσω αυτού στους ασφαλισμένους βάρη δεν αποδεικνύουν, για άλλη μια φορά, ότι το ασφαλιστικό σύστημα θα λειτουργεί επ’ ωφελεία των συνταξιούχων. Παράλληλα, δεν εξασφαλίζεται, έστω και μακροπρόθεσμα, με τους επιχειρούμενους περιορισμούς των δικαιωμάτων, η βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Όλα τα παραπάνω όμως, δεν επιτρέπουν σε κανέναν να εντείνει την ανησυχία και το άγχος σας, λέγοντάς σας ότι τροποποιούνται – καταργούνται διατάξεις που δεν ορίζονται στο κατατεθέν σχέδιο νόμου.
Τις τελευταίες ημέρες, έγινα αποδέκτης πολλών τηλεφωνημάτων σας και ανεξάρτητα από το Σώμα (Αστυνομία, Πυροσβεστική και Λιμενικό) που υπηρετεί ο καθένας σας, όλοι μου απευθύνατε το εξής ερώτημα: τι μέλλει γενέσθαι με τη «Μάχιμη Πενταετία» και τον τρόπο εξαγοράς αυτής μετά τη ψήφιση του επίμαχου νομοσχεδίου; Η αιτία που δικαίως με καλέσατε, όπως προκύπτει από τις δικές σας τοποθετήσεις, είναι τόσο οι δημόσιες τοποθετήσεις κάποιων αναφορικά με το ερώτημα όσο και τα πολλά άρθρα που ανέβηκαν στο διαδίκτυο και μιλούσαν για αυξήσεις στην εξαγορά των διπλών αυτών ετών.
Προσπαθώντας να ερμηνεύσω τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 1.β του εν λόγω νομοσχεδίου, σας γνωρίζω τα κάτωθι:
Α) Διάταξη από το άρθρο 15 παρ. 1.β του κατατεθέντος σχεδίου νόμου: «Ο λογιζόμενος στο διπλάσιο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας των πολιτικών υπαλλήλων και των στρατιωτικών, καθώς και οι αναγνωριζόμενοι πλασματικοί χρόνοι ασφάλισης, σύμφωνα με τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού.». Άρα, υπάρχει ειδοποιός διάκριση μεταξύ των πλασματικών ή μη χρόνων που αναφέρεται ο νομοθέτης.
Β) Διάταξη από το άρθρο 15 παρ. 1.β του κατατεθέντος σχεδίου νόμου: «Όπου για την αναγνώριση των πλασματικών αυτών χρόνων ασφάλισης προβλέπεται καταβολή εισφοράς, η αναγνώριση γίνεται με την καταβολή από τον ασφαλισμένο για κάθε μήνα αναγνωριζόμενου χρόνου ασφάλισης της εισφοράς ασφαλισμένου και εργοδότη, στο ποσοστό που ισχύει κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης εξαγοράς.». Συνεπώς, η διαφοροποίηση της βάσης υπολογισμού του ποσού της εξαγοράς αναφέρεται ρητώς και μόνο στους πλασματικούς χρόνους και σε καμία άλλη περίπτωση.
Γ) Άρθρο 40 παρ. 4 του Π.Δ. 169/2007: «Ο χρόνος υπηρεσίας που υπολογίζεται με προσαύξηση σύμφωνα με τα παραπάνω λογίζεται ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.».Άρα, η «Μάχιμη Πενταετία» είναι πραγματική συντάξιμη υπηρεσία και όχι πλασματικός χρόνος.
Δ) Άρθρο 22 παρ. 3 του Ν.3865/2010: «Προκειμένου για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, ο χρόνος υπηρεσίας των πέντε (5) ετών που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007, (ΦΕΚ 210 Α΄), αναγνωρίζεται ως συντάξιμος με καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένου και εργοδότη, από τους ενδιαφερομένους. Οι εισφορές αυτές υπολογίζονται επί της εκάστοτε αποζημίωσης που λαμβάνουν για εργασία πέραν του πενθημέρου, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ΣΤ΄ του άρθρου 55 του ν. 1249/1982 ΦΕΚ 43 Α΄) και παρακρατούνται κατά το χρόνο καταβολής της.». Συνεπώς, ήδη ο ασφαλισμένος που υπηρετεί στα Σώματα Ασφαλείας καταβάλλει το ποσό επί του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη.
Ύστερα από τα παραπάνω, η απάντηση στο ως άνω ερώτημα καθίσταται πλέον σαφής και συγκεκριμένα ότι, η επιχειρούμενη από το κατατεθέν ασφαλιστικό νομοσχέδιο διαφοροποίηση της βάσης υπολογισμού του ποσού της εξαγοράς αφορά τα πλασματικά χρόνια και όχι τα πραγματικά, όπως είναι αυτά του άρθρου 40 «Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας στο διπλάσιο» του Π.Δ. 169/2007, ήτοι της «Μάχιμης Πενταετίας».
Σε κάθε όμως περίπτωση, η ως άνω μη διαφοροποίηση της βάσης υπολογισμού της «Μάχιμης Πενταετίας», δε συνιστά για το συνδικαλιστικό κίνημα αιτία μη εγρήγορσης για την προάσπιση τόσο της «Μάχιμης Πενταετίας» όσο και όλων αυτών των διατάξεων που ανατρέπουν τα μέχρι σήμερα ισχύοντα. Ειδικότερα δε για τις συντάξεις λόγω θανάτου, όπου ο θανών – τραυματισθείς (κατά τη εκτέλεση υπηρεσίας ή μη) συνάδελφος δεν έχει τη δυνατότητα να υπερασπιστεί τα δικαιώματά του και της οικογενείας του.
Τέλος, θα πρέπει το συνδικαλιστικό μας Κίνημα να δώσει μεγάλη έμφαση στο γεγονός ότι, παρότι δεν επηρεάζονται οι διατάξεις των προσώπων που υπάγονται στις διατάξεις της τρομοκρατίας και βίαιου συμβάντος, που δικαιούνται πολεμική σύνταξη κ.λπ. και εξακολουθούν να υπάγονται στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου, στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου γίνεται η εξής μνεία για τα εν λόγω πρόσωπα: «Η υπαγωγή στον προαναφερόμενο φορέα και των προσώπων αυτών θα εξεταστεί σε δεύτερη φάση και αφού εξασφαλιστεί η ομαλή ένταξή τους στο φορέα αυτό».
Σας εύχομαι Καλή Ανάσταση!!!
Προσοχή στις απομιμήσεις…
Βασίλειος Ν. Πανταζής
Αντιπρόεδρος Οικονομικών Π.Ο.ΑΣ.Υ.

Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Ομιλία Προέδρου Π.Ο.ΑΣ.Υ. κ. ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΥ Γρηγορίου στη Βουλή για το Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο που κατέθεσε η Κυβέρνηση

26-4-2016
Κύριοι Πρόεδροι των Διαρκών Επιτροπών Κοινωνικών και Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής,
Κύριοι Βουλευτές,
Πριν από λίγες ώρες, έλαβα την πρόσκλησή σας να παρευρεθώ σήμερα στη συνεδρίαση των Επιτροπών για να εκθέσω τις απόψεις μου, ως Πρόεδρος της μεγαλύτερης Ομοσπονδίας Σωμάτων Ασφαλείας, εκπροσωπώντας τόσο τους Αστυνομικούς όσο και τους Πυροσβέστες και Λιμενικούς, αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, αναφορικά με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Αναρωτιέμαι, εάν αυτή η πρακτική τείνει να καθιερωθεί, δηλαδή αν οι χιλιάδες υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας της Χώρας, θα καλούνται να λάβουν θέση επί σωρείας σοβαρών ζητημάτων εντός ελαχίστων ωρών. Εμείς, οι Έλληνες Αστυνομικοί, βρισκόμαστε σε ετοιμότητα για την καταστολή του εγκλήματος, της τρομοκρατίας και άλλων έκτακτων περιστάσεων.
Στην ίδια ετοιμότητα και καχυποψία θα πρέπει να βρισκόμαστε και έναντι της Κυβέρνησής μας και του νομοθετικού Σώματος;;;
Ας είναι!!
Κύριοι Πρόεδροι, κύριοι Βουλευτές, για ποιο λόγο μας καλέσατε εδώ; Για να αποσπάσετε άραγε την συγκατάθεση μας για τη νέα επιχειρούμενη φτωχοποίηση των Σωμάτων μας;;
Για να λάβετε άλλοθι για τους νέους τρόπους υπολογισμού των συντάξεων, ή επανακανονισμού των ήδη καταβαλλόμενων;;
Για να λάβετε έγκριση για τη νέα επιχειρούμενη παρέμβαση στις ειδικές διατάξεις, που μετά από τόσα χρόνια θεσπίστηκαν για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας και στις ένοπλες Δυνάμεις, ύστερα από αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός μας, τόσο από τη νομοθετική όσο και από τη δικαστική εξουσία;;;
Για να καλύψετε μέσω της ακρόασης των Φορέων τις αντισυνταγματικότητες που επισήμανε το Ελεγκτικό Συνέδριο εκφράζοντας Γνώμη επί του ασφαλιστικού νομοσχεδίου;
Οι θυσίες ζωής και αίματος των συναδέλφων, η καθημερινή προσφορά όλων ημών στην Ελληνική Κοινωνία, που μέχρι τώρα αποτέλεσαν μέρος του νομικού και πολιτικού πολιτισμού μας, δε σημαίνουν τίποτε για την Κυβέρνηση και το νομοθετικό Σώμα;;;
Κύριοι Πρόεδροι, κύριοι Βουλευτές,
Διατείνεστε ότι το παρόν νομοσχέδιο ελάχιστα επηρεάζει τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας και τις Ένοπλες Δυνάμεις. Τούτο όμως δεν είναι αληθές.
Φαινομενικά δεν θίγονται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησής μας. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να συμβεί κάτι τέτοιο, όταν ο πρώτος ασφαλιστικός νόμος που πέρασε μετά την έλευση της Τρόικας, ο νόμος 3865/2010, ήταν αυτός που αφορούσε σε εμάς, ως απόδειξη της προνοητικότητας, της λογικής σκέψης και της συμμετοχής του Κλάδου στα νέα δεδομένα της εποχής της Κρίσης!
Αυτές οι προϋποθέσεις λοιπόν δεν αλλάζουν. Όλα τα άλλα όμως αλλάζουν. Επί το δυσμενεστέρω! Με τη δική σας υπογραφή και τη δική σας πρωτοβουλία! Και το χειρότερο όλων: αλλάζουν οι διατάξεις εκείνες του ασφαλιστικού μας καθεστώτος που αφορούν ακριβώς στη ανάδειξη της ιδιαιτερότητας του λειτουργήματός μας.
Συγκεκριμένα,
1. Ενιοποιείτε όλους τους εργαζόμενους, Δημοσίου και Ιδιωτικού Φορέα, ένστολους και μη στον ΕΦΚΑ. Αναλογιστήκατε άραγε τι σημαίνει για έναν Έλληνα αστυνομικό ή πυροσβέστη ή λιμενικό ότι το ποσοστό αναπλήρωσης του μισθού του για το κομμάτι της Ανταποδοτικής Σύνταξης φτάνει στη μονάδα μετά τον 20ο χρόνο υπηρεσίας του;; Δε θέλουμε να μπούμε σε καμία σύγκριση και δε θέλουμε να δημιουργήσουμε κανένα κοινωνικό αυτοματισμό. Αλλά ο μάχιμος ένστολος των Σωμάτων Ασφαλείς, ο αστυνομικός «του δρόμου», ο πυροσβέστης «της φωτιάς» και ο λιμενικός «του λιμανιού», μετά τα 20 – 25 χρόνια υπηρεσίας είναι ένα κουρασμένος ένστολος, άντρας ή γυναίκα!! Και αυτός καλείται να ξεκινήσει ουσιαστικά μια νέα καριέρα, για να δει το ποσοστό αναπλήρωσής του να ξεπερνά τη μονάδα, ώστε να σχηματίσει μια αξιοπρεπή σύνταξη.
2. Συνταξιοδοτήσεις λόγω θανάτου.
Δεν υπάρχει άλλος Κλάδος εργαζομένων που να θρηνεί περισσότερα θύματα εν ώρα υπηρεσίας. Οποιαδήποτε παρέμβαση σαν αυτή που επιχειρείται στα άρθρα 4 και 12 του κατατεθέντος νομοσχεδίου, θίγει κυρίως και πρωτίστως εμάς τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας. Και αν ακόμα δεχτούμε να κάνουμε «σκόντα» στην ζωή μας, δε θα δεχθούμε τέτοια στο θάνατο των συναδέλφων μας...
3. Συντάξεις αναπηρίας
Παρόμοιες σκέψεις διατυπώνουμε και για την επανεξέταση των συντάξεων αναπηρίας του άρθρου 11 του νομοσχεδίου. Η διαβεβαίωση ότι δεν θίγονται για το τρέχον έτος, αποτελεί άμεση ομολογία ότι θα επαναπροσδιοριστούν, επί το δυσμενεστέρω φυσικά, από 01-01-2017!! Μήπως αυτό άραγε, ανοίγει κερκόπορτα και για άλλους επαναπροσδιορισμούς, θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος που δικαίως θεωρούμε κατοχυρωμένα;
4. Προσδιορισμός Συντάξεων.
Οι προσκληθείσες εκτιμούμενες μειώσεις, σε σύγκριση με τον υφιστάμενο τρόπο υπολογισμού, θα ξεπεράσουν κατά μέσο όρο το 20% των μεικτών συνταξίμων απολαβών, διατηρώντας σε ισχύ όλα τα αντισυνταγματικά ΛΑΦΚΑ που επεβλήθησαν τα τελευταία έτη, την αυξημένη κράτηση για υγειονομική περίθαλψη (6% επί των κύριων και επικουρικών συντάξεων) και τη νέα φορολογική επιβάρυνση.
Αντιλαμβανόμαστε ότι όλοι οι νυν εργαζόμενοι και υπάλληλοι θα υποστούν περικοπές στις μελλοντικές τους συντάξεις.
Αυτές τις εντολές έχετε, έτσι και νομοθετείτε!!!
Στην περίπτωση όμως, των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, παρουσιάζεται και η εξής πρόσθετη ιδιαιτερότητα: καταργείτε συνταξιοδοτικές διατάξεις που οι ίδιοι νομοθετήσατε προ έτους με το νόμο 4336 και 4337 του 2015, που ρυθμίζουν περίπου όμοια θέματα, που ουσιαστικά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ!!! Εντέχνως στη παρ. 1 του άρθρου 6 αναδράμετε στη συνταξιοδοτική νομοθεσία που ίσχυε την 31-12-2014, ακριβώς για να καταργήσετε ουσιαστικά τη δική σας νομοθεσία, που λόγω πολυπλοκότητας, αδυναμίας τεχνικής υποστήριξης και ενδεχομένως όγκου συνταξιούχων, δεν εφαρμόσατε ποτέ!!! Μήπως κάτι παρόμοιο σχεδιάζετε και τώρα;; Δηλαδή να ψηφίσετε άρον - άρον ένα ασφαλιστικό νομοσχέδιο το οποίο να μην ισχύσει ποτέ;; Αλλά αν είναι έτσι, τι θέλετε τις δικές μας απόψεις;; Όπως σας είπα και στην αρχή, άλλοθι δεν παρέχουμε σε κανέναν.
5. Συνταξιούχοι δύο ταχυτήτων:
Οι συντάξεις όσων αποχωρήσουν – διαγραφούν από το Σώμα μέχρι τη ψήφιση του νομοσχεδίου θα καταβάλλονται με βάση τον τρόπο υπολογισμού που ίσχυε έως την 31/12/2014 και από 01/01/2019 θα επανυπολογιστούν σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, διατηρώντας αμετάβλητες αυτές με την εισαγωγή προσωπικής διαφοράς, η οποία όμως θα τείνει να εξαλειφθεί με βάση τη μεταβολή του ΑΕΠ και του δείκτη τιμών καταναλωτή από 01/01/2017. Αυτοί που θα αποχωρήσουν – διαγραφούν από το Σώμα μετά τη ψήφιση του νόμου και εντός του έτους 2016, εφόσον ο νέος τρόπος υπολογισμού σε σύγκριση με τον παλαιό δημιουργεί μειώσεις άνω του 20%, θα τους χορηγείται προσωπική διαφορά το ήμισυ της εν λόγω διαφοράς, το έτος 2017 το 1/3 αυτής και το έτος 2018 το 1/4 αυτής.
Είναι πρόδηλη η αντισυνταγματικότητα, καθώς οι υπηρετούντες στο ίδιο Σώμα, με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας και υπό τις ίδιες συνθήκες εργασίας και μάλιστα με χρόνο συνταξιοδότησης που δεν απέχει και πολύ μεταξύ τους, θα λάβουν διαφορετικό ποσό σύνταξης!!! Το θεωρείτε αυτό καθεστώς ασφαλιστικής ισότητας;;;
Μερικά επιμέρους θέματα:
- Εξετάσετε το ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί διάταξη που να επαναφέρει σε ισχύ τη δυνατότητα μετατροπής τομέων, ή κλάδων ή ταμείων επικουρικής ασφάλισης σε ταμεία υποχρεωτικής ασφάλισης των άρθρων 7 και 8 του νόμου 3029 του 2002, με απόφαση της πλέον αντιπροσωπευτικής οργάνωσης των ασφαλισμένων, τη σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αρχής και κατόπιν έγκρισης του καταστατικού τους, όπως η δυνατότητα αυτή είχε προβλεφθεί με τις διατάξεις του νόμου 4052 του 2012.
- Να προβλεφθεί ειδική συνταξιοδοτική μέριμνα για τους αξιωματικούς που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα, δηλαδή χωρίς τη θέλησή τους και σε κάθε περίπτωση ειδικότερα γι' αυτούς που αποχώρησαν το έτος 2016 με τις τελευταίες τακτικές κρίσεις.
- Θα μας διευκρινίσετε τι θα γίνει με το ποσοστό εργατικής εισφοράς των ετών που λογίζονται στο διπλάσιο και των πλασματικών;; Τι ποσό θα καταβάλλουμε, αυτό της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου που ίσχυε, ή αυτό του εδαφίου β' της παρ. 1 του άρθρου 15 του νομοσχεδίου;;;
- Οι συνταξιούχοι που θα αναλάβουν εργασία μετά τη ψήφιση του νόμου, θα δουν τα ακαθάριστα ποσά των κύριων και επικουρικών συντάξεων να μειώνονται κατά 60%.
- Τέλος, με τη νέα φορολογική κλίμακα αφενός αλλά και με το νέο τρόπο υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης αφετέρου θα υπάρξει περαιτέρω μείωση των καθαρών αποδοχών μας.
Κύριοι Πρόεδροι, κύριοι Βουλευτές,
Ούτε αντοχή ούτε ανοχή υπάρχει περαιτέρω!!!
Κάθε μια από τις ως άνω επισημάνσεις αποτελεί αυτοτελή πηγή αντίδρασης σε ένα ασφαλιστικό νομοσχέδιο που καταργεί πλέον κάθε έννοια ασφαλιστικής δικαιοσύνης και ισότητας, διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό και δημιουργεί χάσμα στην ασφαλιστική αλληλεγγύη των γενεών.
Αυτό το νομοσχέδιο δε θα περάσει έτσι...

Πρόσκληση των Επιτροπών της Βουλής στον Πρόεδρο της Π.Ο.ΑΣ.Υ. για το ασφαλιστικό

25-4-2016

Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Δε χαρίζουμε τους κόπους, το μόχθο, τον ιδρώτα και το αίμα μας!!

omospondies logo
Αθήνα, 23 Απριλίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 600/2/8-γ
Δε χαρίζουμε τους κόπους, το μόχθο, τον ιδρώτα και το αίμα μας!!
Ως γνωστόν, χθες, απογευματινές ώρες, κατετέθη στη Βουλή από την  Κυβέρνηση το σχέδιο νόμου που αφορά την ασφαλιστική – φορολογική μεταρρύθμιση και θα ψηφισθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Από μια πρώτη ανάγνωση των διατάξεών του, φαίνεται ότι επαληθεύονται τα όσα μέχρι σήμερα έχουμε ανακοινώσει – καταγγείλει, περί ενός νομοσχεδίου καταιγίδα που μας αγγίζει όλους, κατεδαφίζει τη Δημόσια και Κοινωνική Ασφάλιση, και ισοπεδώνει τις συντάξεις, αφού ανατρέπει τα ασφαλιστικά μας κεκτημένα, δεν λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες του Κλάδου μας, οι οποίες μεταφράζονται σε εκατοντάδες νεκρούς και τραυματίες συναδέλφους μας εν ώρα υπηρεσίας, εξομοιώνοντάς μας με τους υπόλοιπους Κλάδους του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι δε σεβόμαστε τις δικές τους ιδιαιτερότητες. Επίσης, το εν λόγω νομοσχέδιο μειώνει περαιτέρω το εισόδημά μας, τόσο μέσω της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών, όσο και μέσω των νέων φορολογικών επιβαρύνσεων που επιφέρει αδιακρίτως στους εργαζόμενους. Τις αιτιάσεις μας αυτές ήρθε να επιβεβαιώσει πλήρως το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο έκρινε αντισυνταγματικά τα επίμαχα ασφαλιστικά άρθρα του νομοσχεδίου επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τα εξής: «Η υπαγωγή με Νόμο σε ενιαίο ασφαλιστικό οργανισμό των Δημοσίων Υπαλλήλων και Λειτουργών με τους λοιπούς εργαζομένους δε συνάδει με τη θέση που το ισχύον Σύνταγμα επιφυλάσσει σ’ αυτούς, δεδομένου ότι αυτή συνιστά συνταγματικό κεκτημένο. Περαιτέρω η ρύθμιση αυτή θέτει ζήτημα αντίθεσης στην αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης που απορρέει από το κράτος δικαίου, δοθέντος ότι η υπαγωγή των εργαζομένων στο σύστημα κοινωνικής ή επαγγελματικής ασφάλισης αποτελεί ουσιώδη παράγοντα που εκτιμάται κατά την επιλογή του επαγγέλματος».
Αναρωτιόμαστε άραγε, θα επιμένει η Κυβέρνηση στη ψήφιση ως έχει αυτού του αντισυνταγματικού νομοσχεδίου ή θα σεβαστεί το Σύνταγμα και τους θεσμούς της Χώρας και θα το αποσύρει – τροποποιήσει όπως οφείλει;
Παρά ταύτα και επειδή ο Υπουργός Εργασίας ισχυρίζεται, ότι δήθεν δεν επέρχονται μειώσεις με το ως άνω νομοσχέδιο, θεωρώντας ότι απευθύνεται σε ανθρώπους με μικρές νοητικές ικανότητες και προκειμένου να έχετε σαφή εικόνα του, για το τι ακριβώς επιφέρει αυτό, παραθέτουμε τους βασικούς άξονες, πάνω στους οποίους κινείται και τις επιπτώσεις που προκαλεί. Συγκεκριμένα:
1.     Μετονομάζει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), όπου μέσα σε αυτόν εντάσσονται όλοι οι υφιστάμενοι Φορείς Κύριας Κοινωνικής Ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου και των Δημοσίων Λειτουργών.
2.     Εισάγει νέο ενιαίο τρόπο υπολογισμού κυρίων και επικουρικών συντάξεων για όλους τους ασφαλισμένους (Δημόσιοι Υπάλληλοι - Σώματα Ασφαλείας, Ένοπλες Δυνάμεις, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ), χωρίς όμως να διαφοροποιούνται οι προϋποθέσεις θεμελίωσης σύνταξης εξ ιδίου δικαιώματος καθώς και τα όρια ηλικίας καταβολής της σύνταξης των Δημοσίων Λειτουργών (Πολιτικοί και Στρατιωτικοί) που ισχύουν σήμερα.
3.     Η σύνταξη δεν υπολογίζεται πλέον με βάση τον τελευταίο μισθό και την τελευταία 5ετία, αλλά με βάση το μέσο όρο αποδοχών από το 2002 και μετά. καθώς και με τα κατ΄ ετος ποσοστά αναπλήρωσης. Ειδικότερα η σύνταξη αποτελείται από δύο (2) μέρη, την Εθνική και την Ανταποδοτική, η μεν πρώτη ανέρχεται στα 384€ με 20 έτη υπηρεσίας και η δε δεύτερη κυμαίνεται ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας και τα μέσο όρο των μηνιαίων μισθών που κατεβλήθησαν ασφαλιστικές εισφορές ως ανωτέρω. Οι προσκληθείσες εκτιμούμενες μειώσεις, σε σύγκριση με τον υφιστάμενο τρόπο υπολογισμού, θα ξεπεράσουν κατά μέσο όρο το 20% των μεικτών συνταξίμων απολαβών, διατηρώντας σε ισχύ όλα τα αντισυνταγματικά ΛΑΦΚΑ που επεβλήθησαν τα τελευταία έτη, την αυξημένη κράτηση για υγειονομική περίθαλψη (6% επί των κύριων και επικουρικών συντάξεων) και τη νέα φορολογική επιβάρυνση, ήτοι το καθαρό συντάξιμο ποσό θα κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 900€ με 950€ περίπου.
4.     Όσοι αποχωρήσουν – διαγραφούν από το Σώμα μέχρι τη ψήφιση του νομοσχεδίου, οι συντάξεις τους θα καταβάλλονται με βάση τον τρόπο υπολογισμού που ίσχυε έως την 31/12/2014 και από 01/01/2019 θα επαναϋπολογιστούν σύμφωνα με τα νέα ως άνω δεδομένα, διατηρώντας αμετάβλητες αυτές με την εισαγωγή προσωπικής διαφοράς, η οποία όμως θα τείνει να εξαλειφθεί με βάση τη μεταβολή του ΑΕΠ και του δείκτη τιμών καταναλωτή από 01/01/2017.
5.     Αυτοί που θα αποχωρήσουν – διαγραφούν από το Σώμα μετά τη ψήφιση του νόμου και εντός του έτους 2016, εφόσον ο νέος τρόπος υπολογισμού σε σύγκριση με τον παλαιό δημιουργεί μειώσεις άνω του 20%, θα τους χορηγείται προσωπική διαφορά το ήμισυ της εν λόγω διαφοράς, το έτος 2017 το 1/3  αυτής και το έτος 2018 το 1/4 αυτής.  
6.     Οι συνταξιούχοι που θα αναλάβουν εργασία μετά τη ψήφιση του νόμου, θα δουν τα ακαθάριστα ποσά των κύριων και επικουρικών συντάξεων να μειώνονται κατά 60%.
7.     Δυσχεραίνουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω θανάτου και μειώνονται τα ποσοστά των συντάξεων που τους αναλογούν. Οι συντάξεις χηρείας χορηγούνται κανονικά για τους δικαιούχους συζύγους που έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας τους, για 3 έτη με αναστολή έως τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας για όσους έχουν συμπληρώσει το 52ο έτος της ηλικίας τους και σε κάθε άλλη περίπτωση καταβάλλεται μόνο για 3 έτη.
8.     Δε φαίνεται να θίγεται η μάχιμη 5ετια, αλλά ούτε και τα υπόλοιπα έτη που υπολογίζονται στο διπλάσιο (ΕΚΑΜ – ΤΕΕΜ κλπ)
9.     Από 1/1/2017 το ποσό εισφοράς κύριας σύνταξης ασφαλισμένου μισθωτού και εργοδότη ορίζεται σε 20% επί των πάσης φύσεως αποδοχών και κατανέμεται σε 6,67% για τον μισθωτό και 13,33% για τον εργοδότη. Το γεγονός αυτό θα επιφέρει αύξηση των εισφορών και μεταφράζεται σε μείωση των αποδοχών για τους εν ενεργεία.
10. Αλλάζει η εισφορά για ορισμένο χρονικό διάστημα στις επικουρικές συντάξεις και πλέον διαμορφώνεται στα 3,5% επί του συνόλου των αποδοχών, τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για τον εργοδότη.
11. Αναφορικά με τα Ταμεία μας (ΤΕΑΠΑΣΑ - ΤΑΛΣ), καταργείται το επαχθές άρθρο 220 παρ. 3 του ν.4281/2014 για τον υπολογισμό των εφάπαξ βοηθημάτων, ξεπαγώνει η καταβολή τους και εισάγεται νέος τρόπος υπολογισμού που περιλαμβάνει, τόσο τις καταστατικές διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την 31/12/2014 όσο και τη νέα τεχνική βάση που αναλυτικώς περιγράφεται στο νομοσχέδιο.
12. Με τη νέα φορολογική κλίμακα αφενός αλλά και με το νέο τρόπο υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης αφετέρου θα υπάρξει περαιτέρω μείωση των καθαρών αποδοχών μας.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Με τις παραπάνω επισημάνσεις στα κύρια σημεία του ασφαλιστικού νομοσχεδίου θεωρούμε ότι σας καταστήσαμε κοινωνούς των ανατροπών που επιφέρει αυτό, χωρίς να καταργούνται οι προηγούμενες μνημονιακές μειώσεις αλλά διατηρούν αυτές και επιφέρουν περαιτέρω μειώσεις με ένα αντισυνταγματικό νομοσχέδιο. Μόνο οργή και αγανάκτηση προκαλεί πλέον η αντιμετώπιση που έχουμε από την Κυβέρνηση που προσπαθεί να κάνει το άσπρο μαύρο, αγνοώντας τις μέχρι σήμερα θέσεις και προτάσεις μας.
Τέλος, καλούμε τα κόμματα της Αντιπολίτευσης να πάρουν υπεύθυνη και ξεκάθαρη θέση για το τι προτείνουν και αν προτίθενται να στηρίξουν το αίτημα μας για εξαίρεση από αυτό το ασφαλιστικό έκτρωμα, δεδομένου ότι οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και το ύψος των συντάξεων σχετίζεται και εκτιμάται κατά την επιλογή του επαγγέλματος.
Η καταψήφιση εκ του ασφαλούς του νομοσχεδίου στη Βουλή δεν μας λέει τίποτα!!
Επειδή χορτάσαμε από λόγια και υποσχέσεις, επειδή πάθαμε και μάθαμε περιμένουμε έργα και όχι λόγια.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Είναι ώρα ευθύνης και αγώνα για όλους μας είναι ώρα να στείλουμε πιο δυνατό το μήνυμα:
Πάρτε πίσω το Νόμο λαιμητόμο!
Πάρτε πίσω την ασφαλιστική καταιγίδα!!
 
Οι Πρόεδροι
Π.Ο.ΑΣ.Υ.
Π.Ο.ΑΞΙ.Α.
Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.
Ε.Α.Π.Σ.
Π.Ε.Α.Λ.Σ.
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος
ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης
ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Δημήτριος
ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ Αθανάσιος
ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Ιωάννης
ΣΑΪΤΑΚΗΣ Δημήτριος

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου την 20/04/2016

poasy
Αθήνα, 21 Απριλίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/2/127-α

Συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου την 20/04/2016
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας μας, έγινε ενημέρωση από τον πρόεδρο της Εκτελεστικής Γραμματείας, κ. ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟ Γρηγόρη, για τις συναντήσεις και παρεμβάσεις μας, αναφορικά με την επίλυση συγκεκριμένων αιτημάτων και την αντιμετώπιση προβλημάτων της καθημερινότητας που αναφέρονται στο προεδρείο εκ μέρους σας.
Παράλληλα, έγινε ανασκόπηση των κυριοτέρων θεμάτων που μας απασχολούν αυτήν την περίοδο, ήτοι της προώθησης από την Κυβέρνηση των ανατροπών του ασφαλιστικού μας συστήματος και της νέας λεηλασίας με την ένταξη των ενστόλων στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ). Για το όλο θέμα έγινε αναλυτική εισήγηση από τον Αντιπρόεδρο Οικονομικών, κ. Βασίλειο ΠΑΝΤΑΖΗ, όπου τονίστηκε η αναγκαιότητα της παρέμβασής μας σε επίπεδο συναντήσεων με τους Αρχηγούς των Πολιτικών Κομμάτων, πριν από τη ψήφιση των επίμαχων διατάξεων, ώστε να ενημερωθούμε κατά τον πλέον επίσημο τρόπο για τις θέσεις τους και τη στάση που θα τηρήσουν στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφισή τους.
Σε ό,τι αφορά το ΤΕΑΠΑΣΑ, το Δ.Σ. ενέκρινε ομόφωνα τη θέση που τήρησε ο εκπρόσωπός μας κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής που συστάθηκε για τα εφάπαξ βοηθήματα και ειδικότερα για τον τρόπο υπολογισμού αυτών.
Τέλος, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να επιστήσει την προσοχή όλων όσον αφορά τη θέση της Ομοσπονδίας μας έναντι του κόμματος της Χρυσής Αυγής. Προκειμένου να μην υπάρχουν περιθώρια παρεξηγήσεων και παρερμηνειών, καθίσταται σαφές ότι ως συνδικαλιστικό κίνημα δεν διατηρούμε καμία σχέση επικοινωνίας και συνεργασίας. Σε περίπτωση δε που επιχειρηθεί εκ μέρους εκπροσώπων της τούτο, οφείλουμε με σαφή τρόπο, σεβόμενοι το συνδικαλιστικό μας ρόλο, να εκδηλώνουμε την αντίθεσή μας και να μην επιτρέπουμε καθ’ οιονδήποτε τρόπο την καπηλεία των αγώνων μας από ανθρώπους οι οποίοι δεν πιστεύουν στο συνδικαλιστικό ιδεώδες.
Οι καιροί επιβάλλουν σε όλους μας να επιδεικνύουμε τη μέγιστη εγρήγορση και προσοχή δεδομένου ότι το τρίτο Μνημόνιο επιφυλάσσει και για τον δικό μας κλάδο επαχθή νέα μέτρα τα οποία οφείλουμε να αντικρούσουμε με ξεκάθαρους όρους και προϋποθέσεις.
Σας καλούμε να διατηρήσετε αναμμένη τη φλόγα του αγώνα επιδεικνύοντας την αμέριστη συμπαράσταση και εμπιστοσύνη στους αιρετούς εκπροσώπους του συνδικαλιστικού μας κινήματος.
Ο δρόμος του αγώνα είναι μακρύς και δύσβατος!!
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Συνάντηση της Ομοσπονδίας μας με το Γενικό Γραμματέα Δημοσίας Τάξης, κύριο Δημήτριο ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ

poasy
Αθήνα, 20 Απριλίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 605/5/12-α
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
       Στις 18 Απριλίου 2016, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ της Εκτελεστικής Γραμματείας και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου μας, κύριο Δημήτριο ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ, όπου συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον Κλάδο μας.
     Ειδικότερα, από πλευράς μας ζητήθηκε η επαναφορά των 6.700 οργανικών θέσεων που καταργήθηκαν σωρευτικά με το νόμο της αναδιάρθρωσης, η αναγνώριση των Σχολών μας ως τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η αποκλειστική εισαγωγή στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας μέσω Πανελληνίων εξετάσεων, υπενθυμίζοντας ότι τα εν λόγω, ήταν προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης. Επίσης, αναφέρθηκε το πρόβλημα των Σχολών και της χρήσης τους, αποκλειστικά ως εκπαιδευτικά ιδρύματα και όχι ως κέντρα κράτησης – φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων. Για το χρονοδιάγραμμα και το πλαίσιο υλοποίησης της επικείμενης αναδιάρθρωσης, τονίστηκε το αίτημά μας για τη μη ανακατανομή των οργανικών θέσεων, ανά Διεύθυνση Αστυνομίας, κατά την αναμόρφωση των Υπηρεσιών. Τέλος, διερευνήθηκε η πρόθεση της Ηγεσίας για την αξιοποίηση των Δημοτικών Αστυνομικών που υπηρετούν στην Ελληνική Αστυνομία.
Από την πλευρά του, ο κ. Γενικός Γραμματέας, δήλωσε ότι η αναδιάρθρωση είναι αναδιάταξη – αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών και μόνο, αναμένει δε το τελικό σχέδιο του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος και ότι σε κάθε Καλλικρατικό Δήμο θα υπάρχει ένα πλήρως επανδρωμένο Αστυνομικό Τμήμα ή και δύο, εφόσον υπάρχουν τοπικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες. Επίσης, δεσμεύτηκε, ενώπιών μας, ότι οι Αστυνομικές Σχολές θα παραμείνουν  εκπαιδευτικά ιδρύματα, προσπαθώντας, στο στενό δημοσιονομικό πλαίσιο, να εισαχθούν και νέοι Αστυνομικοί σε αυτά. Για το θέμα της απογραφής των εκ Πανελληνίων προερχομένων Αστυνομικών, ως Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ζήτησε να του αποστείλουμε εκ νέου υπόμνημα για τις ενέργειες - θέσεις της Ομοσπονδίας μας. Κλείνοντας, επανέλαβε την προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης δεσμευόμενος και προσωπικά, ότι ο μοναδικός τρόπος εισαγωγής στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας θα είναι οι πανελλήνιες εξετάσεις, καταργώντας κάθε άλλη αντίθετη προς τούτο διάταξη.     
Η Ομοσπονδία μας ενεργώντας με αποφασιστικότητα, συλλογικά και ενωτικά, έχοντας ήδη βάλει τη σφραγίδα της στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και στην προστασία των δικαιωμάτων των συναδέλφων, όπου αυτό ήταν εφικτό από την πλευρά της, συνεχίζει  μέσω διαλόγου με την Ηγεσία να προωθεί λύσεις στα προβλήματα.
Με εκτίμηση,

Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Τρίτη 19 Απριλίου 2016

Οι Ομοσπονδίες μας επέδωσαν υπόμνημα για το ασφαλιστικό στον Υπουργό Εργασίας

omospondies logo
Αθήνα, 19 Απριλίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 600/2/8-α
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Ενόψει της κατάθεσης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή, αντιπροσωπείες των Ομοσπονδιών μας, χθες, 18 Μαρτίου 2016, πραγματοποίησαν συνάντηση με τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Γεώργιο ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ, όπου συζήτησαν το πλαίσιο του νομοσχεδίου και κατέθεσαν σχετικό υπόμνημα με τις θέσεις – προτάσεις τους. 
Ειδικότερα, οι Ομοσπονδίες, αφού επισήμαναν κατά κόρον τις πληγές που έχουν αφήσει τα προηγούμενα μνημόνια στα Σώματα Ασφαλείας και τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, τόνισαν ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν είναι Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης και συνεπώς δεν πρέπει ενταχθεί στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (νυν ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), υπενθυμίζοντας ότι, ήδη, το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις του ν.3865/2010, περί υπαγωγής στο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ των δημοσίων λειτουργών (στρατιωτικών & πολιτικών) που κατατάσσονται – διορίζονται στο Δημόσιο από 01-01-2011 και εντεύθεν. Ακολούθως, αναφέρθηκαν στη διατήρηση, με οιοδήποτε τρόπο, της αυτοτέλειας των Ταμείων (ΤΕΑΠΑΣΑ & ΤΑΛΣ), προκειμένου να χορηγούν ανεμπόδιστα και εξασφαλισμένα τις παροχές τους (επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ βοηθήματα κ.λπ.). Επίσης, ζήτησαν την απεμπλοκή των ως άνω Ταμείων από τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 220 του ν.4281/2014, περί εφαρμογής της επαχθούς Φ.80000/1093/26 από 10-02-2014 Υ.Α. και την εφαρμογή των οικείων καταστατικών διατάξεών τους για τη χορήγηση εφάπαξ παροχών ή την τροποποίηση της εν λόγω παραγράφου, με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται, μέσω αναλογιστικών μελετών, αρχικώς η βιωσιμότητά τους και εν συνεχεία η καταβολή των αξιοπρεπών εφάπαξ βοηθημάτων που δύνανται να χορηγούν. Τέλος, επισήμαναν ότι πρέπει να αναγνωριστεί το λειτούργημα που επιτελούν ως επικίνδυνο, να επιστραφούν στα ασφαλιστικά Ταμεία τα 360.000.000 € που λεηλατήθηκαν αγρίως με το PSI (ν.4050/2010) και να μην υπάρξουν νέες μειώσεις σε νέες και παλαιές συντάξεις εξαιτίας του νέου τρόπου υπολογισμού τους.
Από πλευράς του, ο κ. Υπουργός, αφού ενημέρωσε για το πλαίσιο που θα διέπει το νέο ασφαλιστικό, ήτοι τους νέους ενιαίους κανόνες που θα ισχύουν για όλους, χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις, μίλησε για τις επιμέρους διατάξεις των ένστολων (θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, αναγνώριση υπηρεσιών – προϋπηρεσιών κ.λπ.), όπως αυτές διαμορφώθηκαν με το ν.3865/2010 και ισχύουν σήμερα, οι οποίες, όπως γνώρισε, θα μεταφερθούν, ως έχουν, στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και δε θα υπάρξει καμία τροποποίηση αυτών, - τονίζοντας όμως, ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων θα είναι καθολικός και όμοιος για όλους τους ασφαλισμένους, τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα, βάζοντας το πλαφόν αυτών στα 1.300 € μεικτά, αφαιρουμένων των κρατήσεων για υγειονομική περίθαλψη και ΑΚΑΓΕ. Προς τούτο, ενημέρωσε ότι, ήδη, έχει στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να γνωμοδοτήσει τις προωθούμενες αλλαγές των Δημοσίων Λειτουργών, προβλέποντας εξαιρέσεις μόνο για τις ειδικές περιπτώσεις, όπως αυτές της τρομοκρατίας, του βίαιου συμβάντος, των βουλευτικών, πολεμικών και ειδικών - προσωπικών συντάξεων, οι οποίες θα συνεχίσουν να καταβάλλονται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Αναφορικά με τα Ταμεία, ΤΕΑΠΑΣΑ & ΤΑΛΣ, επισήμανε ότι, ο στόχος του είναι κοινός με τις Ομοσπονδίες των εργαζομένων στα Σώματα Ασφαλείας, ήτοι η αυτοτέλεια των Ταμείων και συνεπώς η μη ένταξή τους στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, στόχο για τον οποίο θα συνεχίσει να διαπραγματεύεται με τους δανειστές έως τη ψήφιση του νομοσχεδίου, αποφεύγοντας όμως να μιλήσει με λεπτομέρειες για τον τρόπο υπολογισμού των παροχών αυτών. Για την επικινδυνότητα του επαγγέλματος και τα αντίμετρα που θα μπορούσαν να προκριθούν από αυτή, επεσήμανε ότι ο χαρακτηρισμός του λειτουργήματος, ως επικίνδυνου, είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητηθεί – αποφασιστεί μαζί με τους αρμόδιους Υπουργούς και αφορά αποκλειστικά τους εν ενεργεία, ως μια επιπλέον αμοιβή, δεδομένων των υπηρεσιών που προσφέρουν τα Σώματα στην κοινωνία, ακόμα περισσότερο αυτές τις δύσκολες ώρες που ένα παγκόσμιο πρόβλημα, αυτό του μεταναστευτικού, το έχουν επωμιστεί εξ ολοκλήρου και από την αρχή στις πλάτες τους.
Οι Ομοσπονδίες μας, προκειμένου να μην ανατραπεί το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί με τις αλλαγές που έλαβαν χώρα πέρυσι το καλοκαίρι, συγκαλούν αύριο, Τετάρτη (20-4-2016), την επιτροπή αγώνα για να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους απέναντι στο πρόβλημα, το οποίο αγγίζει όλη την ελληνική κοινωνία, καθώς και τις δράσεις που θα αναπτύξουν κατά την κατάθεση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου.
Οι Πρόεδροι
Π.Ο.ΑΣ.Υ.
Π.Ο.ΑΞΙ.Α.
Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.
Ε.Α.Π.Σ.
Π.Ε.Α.Λ.Σ.
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος
ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης
ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ Δημήτριος
ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ Αθανάσιος
ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Ιωάννης
ΣΑΪΤΑΚΗΣ Δημήτριος

Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Ήγγικεν η ώρα της οφειλόμενης απάντησης για το Ασφαλιστικό - Φορολογικό

poasy
Αθήνα, 16 Απριλίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/4/175
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Μετά από μια μακρά περίοδο συναντήσεων με τα πολιτικά κόμματα και ατελέσφορων προσπαθειών μας για τη διασφάλιση του ασφαλιστικού μας μέλλοντος μέσω ρητών και κατηγορηματικών δεσμεύσεων των αρμόδιων Υπουργών, η κυβέρνηση τις προσεχείς ημέρες προωθεί προς ψήφιση στη Βουλή σχέδια νόμου για το ασφαλιστικό και φορολογικό που αντί να εξαιρούν τα Σώματα Ασφαλείας και τις Ένοπλες Δυνάμεις, ρίχνουν συλλήβδην στον Καιάδα το ένστολο δυναμικό της Χώρας, αδιαφορώντας όχι μόνο για τις ιδιαιτερότητές τους, αλλά και για την κρισιμότητα των περιστάσεων κατά τις οποίες επιχειρούν τα τελευταία χρόνια.
Αν και έχουμε επισημάνει κατά κόρον τις πληγές που έχουν αφήσει τα προηγούμενα μνημόνια στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, η κυβέρνηση αντί να συνταχθεί με τις εύλογες ανησυχίες μας, προωθεί νέες διατάξεις που έχουν ως αποτέλεσμα νέες περικοπές μισθών και συντάξεων, απορρίπτοντας το δίκαιο αίτημά μας για τη μη ένταξη των ασφαλιστικών μας φορέων στον ενιαίο φορέα ασφάλισης, τη διατήρηση της αυτονομίας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που χορηγεί κύριες συντάξεις στους δημοσίους λειτουργούς και τη διαφύλαξη της αυτοτέλειας του Ταμείου μας (ΤΕΑΠΑΣΑ), προκειμένου να χορηγεί ανεμπόδιστα και εξασφαλισμένα τις παροχές του. Επίσης, αδυνατεί να αντιληφθεί ότι η κλασική έννοια του εργατικού ατυχήματος ουδεμία σχέση έχει και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ταυτιστεί με την αίσθηση καθήκοντος, την αυταπάρνηση και την αυτοθυσία που επιδεικνύει ο αστυνομικός σε συνθήκες ακραία επικίνδυνης και ανθυγιεινής, πολλές φορές, εργασίας.
Διερωτώμεθα πού πήγαν οι προεκλογικές δεσμεύσεις για την αναγνώριση του λειτουργήματος ως επικινδύνου, αλλά και η στήριξη του αιτήματός μας για την επιστροφή στα ασφαλιστικά μας Ταμεία, των 360.000.000 ευρώ που λεηλατήθηκαν αγρίως με το PSI (ν. 4050/2010).
Διερωτόμαστε, επίσης, πώς εννοεί η κυβέρνηση την προστασία των εισοδημάτων μας, όταν προωθούνται νέες περικοπές και επαχθείς φορολογικές διατάξεις...
Είναι σαφές, ότι το συνδικαλιστικό μας κίνημα απορρίπτει ως απαράδεκτες τις προωθούμενες ρυθμίσεις και διεκδικεί μια άλλη αντιμετώπιση, τέτοια που θα ανυψώνει τον ένστολο διασφαλίζοντάς του συνθήκες αποτελεσματικής λειτουργίας και προσφοράς στην ελληνική κοινωνία.
Τούτων δοθέντων, με απόλυτη πίστη στο δίκαιο του αγώνα μας, καλούμε όλους τους συναδέλφους και όλες τις συναδέλφισσές μας να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και ακολουθώντας τα κελεύσματα των καιρών να δώσουν μαζί με τις Ενώσεις τους την πρέπουσα απάντηση στις όποιες προκλήσεις.
Τις προσεχείς ημέρες, ανάλογα με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, θα ανακοινωθούν και από την πλευρά μας οι συγκεκριμένες ενέργειές μας.
Ήγγικεν η ώρα!
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                          Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΒΡΟΥ κ. ΔΗΜΟΣΧΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

                                                       
Μετά από σχετικά έγγραφα της Ένωσής μας προς τους βουλευτές του Ν. Έβρου , κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων  από το βουλευτή κ. ΔΗΜΟΣΧΑΚΗ Αναστάσιο αναφορά  για τα προβλήματα της Δ.Α Ορεστιάδας και του Τ.Δ.Α Διδυμοτείχου καθώς και για την μη καταβολή του επιδόματος αυξήμένης επιχειρησιακής ετοιμότητας   για τα έτη 2000-2001.
                                                                      






Αθήνα, 12/04/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αναφορά για την Δ.Α. Ορεστιάδας και κατάθεση αναφοράς για μη καταβληθέντα δεδουλευμένα Αστυνομικών
Απάντηση απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε Αναφορά του Βουλευτή Έβρου και Επίτιμου Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Αν. Δημοσχάκη με την οποία κατέθεσε στο Προεδρείο της Βουλής ενημερωτικό δελτίο της Ένωσης Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφορικά με υπηρεσιακά ζητήματα της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας και του Τμήματος Δοκίμων Αστυφυλάκων Διδυμοτείχου.
Στην απάντησή του το Υπουργείο αναφέρεται στα ζητήματα της έλλειψης προσωπικού, ειδικά με τις αυξημένες ανάγκες λόγω διαχείρισης του Προαναχωρησιακού Κέντρου από την Δ.Α. Ορεστιάδας, καθώς και σε θέματα έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής. Το υλικό της αναφοράς και της απάντηση μπορείτε να το βρείτε παρακάτω.
Επίσης, κατατέθηκε αναφορά από τον Βουλευτή προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων και με τελικό αποδέκτη τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για το χαρτοφυλάκιο της Προστασίας του Πολίτη, για την κατάθεση της από 30/3/2016 επιστολής της Συνδικαλιστικής Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ορεστιάδας, σχετικά με την καταβολή δεδουλευμένων από την περίοδο 2000-2001.
Συγκεκριμένα, η ΣΕΑΥΟ αναφέρεται στο επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας (γνωστό ως «νυκτερινά») και πληρωμές αυτού από την περίοδο 2000-2001, οι οποίες ούτε φέτος προβλέπεται να πληρωθούν στους Αστυνομικούς του Έβρου, ζήτημα το οποίο θέλουν να διευθετηθεί.