Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/2/136-α
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Συνεδρίασε την 21 Νοεμβρίου 2016 το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας με θέματα Ημερήσιας Διάταξης: Ενημέρωση από την Εκτελεστική Γραμματεία, Έγκριση Διοικητικού – Οικονομικού Απολογισμού – Προϋπολογισμού και τροποποίηση Καταστατικού Ομοσπονδίας.
Ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής Γραμματείας κ. Γρηγόρης Γερακαράκος προέβη σε ενημέρωση του ΔΣ για τρέχοντα θέματα που απασχολούν τον Κλάδο μας.
 Επίσης αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για τη Μηχανισμό διερεύνησης περιστατικών αυθαιρεσίας στα Σώματα Ασφαλείας και τους υπαλλήλους των Καταστημάτων Κράτησης, και τις προτάσεις που καταθέσαμε στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης.
Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση των πεπραγμένων του ΔΣ και της ΕΓ, από τον Γενικό Γραμματέα κ. Κων/νο Μαλλικόπουλο και του οικονομικού απολογισμού και του προϋπολογισμού έτους 2017 από τον Ταμία κ. Γιώργο Κουλιάκη. Ακολούθησε συζήτηση επ' αυτών και ψηφοφορία κατά την οποία εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο και θα παρουσιασθούν λεπτομερώς στο επικείμενο 26ο Τακτικό μας Συνέδριο.
Αναφορικά με τις τροποποιήσεις του Καταστατικού αφού έγινε η σχετική εισήγηση από τον Πρόεδρο της Ε.Γ. και αντηλλάγησαν απόψεις επ' αυτών, τέθηκαν σε ψηφοφορία και εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ολοκλήρωσε τις εργασίες του και προχωρά στην διοργάνωση του 26ου Πανελλαδικού Τακτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τονίζοντας για άλλη μια φορά ότι με την ενότητα και την αποφασιστικότητά μας θα εργαστούμε για τη διεκδίκηση και επίλυση και των υπολοίπων αιτημάτων που παραμένουν ανοικτά στο τραπέζι του διαλόγου με τους αρμόδιους κυβερνητικούς αξιωματούχους.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ 19-11-2016


Ανακοίνωση για την καταβολή των δεδουλευμένων νυχτερινών



Αθήνα, 22 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.:500/12/19
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Με αίσθημα ευθύνης ως Ομοσπονδία είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει -καταγγείλει από τα μέσα του μηνός Ιουλίου τους καθ΄ύλην αρμοδίους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, σχετικά με την καταβολή του επιδόματος αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας (νυχτερινά), προκειμένου να αποφευχθούν ανάλογες παρενέργειες του παρελθόντος. Παρότι το πρόβλημα για το έτος 2016 παρουσιάζεται με την μισθοδοσία του μηνός Δεκεμβρίου, αυτό σε καμία των περιπτώσεων δεν μας ικανοποιεί με δεδομένο ότι δημιουργεί σε όλους εμάς τους ένστολους εργαζόμενους νέα αναστάτωση και προβληματισμό για μια ακόμη χρονιά.
Δυστυχώς, η παθογένεια του παρελθόντος μας κτυπά και πάλι την πόρτα όπου δεδουλευμένα και μάλιστα υπό σκληρές συνθήκες εργασίας αυτού δηλ. του νυχτοκάματου δεν καταβάλλονται παρά μόνο ελαχίστων από αυτά.
Άμεσα και υπεύθυνα το Προεδρείο της Ομοσπονδίας μας παρενέβη ενώπιον των αρμοδίων πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων, όπου μας ενημέρωσαν ότι τα δεδουλευμένα της νυχτερινής εργασίας έχουν διασφαλισθεί και θα καταβληθούν όλα με την μισθοδοσία του μηνός Ιανουαρίου έτους 2017.
Η Ομοσπονδία ωστόσο δεν εφησυχάζει, θα παρακολουθεί το θέμα και θα σας ενημερώνει με την ευθύνη των λόγων και των πράξεών της.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Υπηρεσιακή αυθαιρεσία και στην πρακτική εκπαίδευση των δοκίμων


Αθήνα, 22 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.:314/8/7
Προς: Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
Αντιστράτηγο κ. Κωνσταντίνο ΤΣΟΥΒΑΛΑ
Κύριε Αρχηγέ,
Η Ομοσπονδία μας έγινε αποδέκτης εντόνων παραπόνων εκ μέρους οικογενειών Δοκίμων Αστυφυλάκων, καθόσον όλοι οι Δόκιμοι, κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους εκπαίδευσης απασχολούνται ακατάπαυστα και πέραν των προβλεπομένων, σε μέτρα τάξης και ασφάλειας.
Δυστυχώς, η Υπηρεσία, εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι οι Δόκιμοι Αστυφύλακες τελούν υπό ιδιότυπο υπηρεσιακό καθεστώς, και τους αναθέτει ευρείας κλίμακας αστυνομικά καθήκοντα, ωσάν να έχουν αποφοιτήσει από τη Σχολή Αστυφυλάκων, χωρίς όμως να τους ανταμείβει ανάλογα ή έστω να τους παρέχει τις προβλεπόμενες ημερήσιες αναπαύσεις.
Επειδή η Υπηρεσία είναι ανεπίτρεπτο να καταστρατηγεί τους Κανονισμούς και να εισαγάγει διακρίσεις στην άσκηση των αστυνομικών καθηκόντων, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την αυστηρή εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων περί εκπαίδευσης των Δοκίμων Αστυφυλάκων με σεβασμό στα δικαιώματά τους.
Δεν είναι δυνατόν πριν καν ονομαστούν οι συνάδελφοί μας να έρχονται αντιμέτωποι με φαινόμενα υπηρεσιακής αυθαιρεσίας εις βάρος τους.
Αυτό δεν προάγει ούτε το υπηρεσιακό ούτε το δημόσιο συμφέρον.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

"Παράσταση για έναν ρόλο - Οπερέτα στο κέντρο της Αθήνας"


Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/4/212
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Με αφορμή τα χθεσινά απαράδεκτα γεγονότα έξω και μέσα από το Πολυτεχνείο, τα οποία δυστυχώς εδώ και αρκετό καιρό έχουν προσλάβει μόνιμο χαρακτήρα, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι θα ήταν για μας μια ακόμα «καλοστημένη παράσταση» αν δεν υπήρχε ο κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα.
Και επειδή δεν θέλουμε να είμαστε «θεατές» στο ίδιο επικίνδυνο και καταστροφικό «έργο», ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων εκφράζουμε την έκπληξη και την απογοήτευσή μας γιατί η κοινωνία βλέπει τους μπαχαλάκηδες να καταστρέφουν, να καίνε και να προκαλούν καίγοντας ακόμα και ελληνικές σημαίες, χωρίς να υψώνει φωνή διαμαρτυρίας.

Από την πλευρά μας, καταγγέλλουμε την εγκληματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα Εξάρχεια και στην γύρω περιοχή με αποτέλεσμα να διατρέχουν θανάσιμους κινδύνους όσοι συνάδελφοί μας καλούνται να υπηρετήσουν εκεί.
Καλούμε την ηγεσία να αναθεωρήσει την τακτική που ακολουθεί διαπράττοντας ένα διαρκές λάθος:
Οι συνάδελφοί μας δεν είναι σάκοι του μποξ και η αστυνομία δεν είναι απορροφητήρας είτε της λαϊκής δυσαρέσκειας είτε των όποιων εγκληματικών σχεδίων και πολιτικών σκοπιμοτήτων.
Είναι για να προστατεύει τη ζωή και την περιουσία των συμπολιτών μας, να εξασφαλίζει την τάξη και την ασφάλεια στην πόλη και φυσικά να μην επιτρέπει σε κανέναν να προσβάλει τα ιερά μας σύμβολα. Οι απίστευτες εικόνες με την ελληνική σημαία να φλέγεται στα χέρια βανδάλων και μάλιστα ως σόου για τις τηλεοπτικές ανάγκες, δεν πρέπει να επαναληφθούν. Γι' αυτή τη σημαία, άλλοι έχουν δώσει ακόμα και τη ζωή τους.
Καλούμε τέλος την Κυβέρνηση, αντί να απαξιώνει τον αστυνομικό θεσμό και την αστυνομία, να την αφήσει να κάνει τη δουλειά της απερίσπαστα, έτσι ώστε να συλλάβει και να οδηγήσει ενώπιον της Δικαιοσύνης αυτούς που έχουν αναγάγει σε καθημερινή πλέον βάση την μπαχαλοποίηση της ύπαρξής τους, λειτουργώντας εμπρηστικά και αποσταθεροποιητικά με επικίνδυνες επιθέσεις εναντίον των αστυνομικών, με καταστροφές και άλλες πράξεις βίας, βασιζόμενοι στην κυβερνητική απραξία και στην ιδιότυπη ασυλία που κατά καιρούς απολαμβάνουν.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Ανακοίνωση των Ομοσπονδιών σχετικά με την κατάθεση νομοσχεδίου "Εθνικός Μηχανισμός Διερεύνησης Περιστατικών Αυθαιρεσίας"


Αθήνα, 17 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/4/211α
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Στο πλαίσιο της ακρόασης φορέων, ενόψει της ψήφισης σχεδίου νόμου για τη σύσταση Εθνικού Μηχανισμού διερεύνησης περιστατικών αυθαιρεσίας στα Σώματα Ασφαλείας και τους υπαλλήλους των Καταστημάτων Κράτησης, καταθέσαμε χθες στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης τις θέσεις – προτάσεις των Ομοσπονδιών μας, εκφράζοντας την αντίθεσή μας για συγκεκριμένες διατάξεις που αφορούν τη λειτουργία του και ειδικότερα:

Καταργείται η τριμελής επιτροπή που προβλέπετο από το νόμο 3938/2011 και οι αρμοδιότητές της περιέρχονται στο Συνήγορο του Πολίτη που έχει τη δικαιοδοσία να ενεργεί, είτε οίκοθεν είτε ύστερα από καταγγελία, έρευνα για κάθε περιστατικό, ανεξαρτήτως αν ενεργείται ίδια έρευνα από την Υπηρεσία. Έχουμε κατ' ουσία τη δημιουργία ενός νέου πειθαρχικού οργάνου το οποίο θα ενεργεί παράλληλα αν δεν θα επικαλύπτει την υφιστάμενη διαδικασία πειθαρχικού ελέγχου, όπως προβλέπεται στο πδ. 120/2008.
Ο Συνήγορος του Πολίτη, πέραν των άλλων περιστατικών που θα ερευνά, θα έχει αρμοδιότητα και για θέματα χρήσης πυροβόλων όπλων, όπως σχετικά αναφέρεται στο εδ. Γ παρ. 1 άρθρο 56 του σ.ν. Αυτό αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία αφού τα ζητήματα αυτά αναφέρονται εξαντλητικά στο νομοθέτημα 3069/2002 περί χρήσεως όπλων και για το οποίο ο Συνήγορος του Πολίτη δεν μπορεί να έχει καμία σχέση, παρά μόνο οι δικαστικές αρχές.
Δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στο Συνήγορο του Πολίτη να μην ανακοινώνει κατά το στάδιο της διερεύνησης καταγγελιών το όνομα και τα άλλα στοιχεία του καταγγέλλοντος αποστερώντας έτσι ένα συνταγματικό δικαίωμα του καταγγελλόμενου ώστε να δύναται κι αυτός να προστατεύσει τον εαυτό του βάσει των ισχυουσών δικονομικών διατάξεων.
Σε περίπτωση οίκοθεν καταγγελίας ή περιστατικού από το Συνήγορο του Πολίτη, τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα αναστέλλουν την έκδοση της απόφασής τους έως την έκδοση απόφασης από το Συνήγορο του Πολίτη ενώ είναι γνωστό ότι σύμφωνα με το Πειθαρχικό μας Δίκαιο, τα Πειθαρχικά Συμβούλια δεν υποχρεούνται να αναστείλουν την εκδίκαση μιας υπόθεσης ακόμα και όταν εκκρεμεί ποινική δίκη.
Είναι πρωτόγνωρη στα δικονομικά δεδομένα, η διάταξη (παρ. 6, άρθρο 56) που αναφέρεται στην αναστολή της παραγραφής του αδικήματος, όπως προβλέπεται από τις ισχύουσες πειθαρχικές διατάξεις καθώς δεν θα υπολογίζεται το χρονικό διάστημα από την ημέρα που θα αποφασιστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η επανεξέταση μιας υπόθεσης έως την τελική έκδοση απόφασης του αρμοδίου κατά περίπτωση πειθαρχικού οργάνου. Δηλαδή αν κατανοούμε σωστά, τα όποια πειθαρχικά αδικήματα των Ελλήνων αστυνομικών δεν θα παραγράφονται ποτέ ενώ και τα χειρότερα κακουργήματα παραγράφονται στα 20 έτη.
Το διατακτικό του πορίσματος του Συνηγόρου του Πολίτη, είναι δεσμευτικό για το πειθαρχικό όργανο και ενδεχόμενη απόκλιση από αυτό επιτρέπεται μόνο με ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Άραγε πώς μπορεί ένα πόρισμα εναντίον του οποίου δεν έχεις τη δυνατότητα να προσφύγεις σε ανώτερο όργανο να είναι δεσμευτικό για τα πειθαρχικά μας συμβούλια;
Η παρ. 3 του άρθρου 56 που αφορά τον χρόνο μέσα στον οποίο πρέπει ο Συνήγορος του Πολίτη να έχει συντάξει το σχετικό πόρισμα, που ενώ αρχικά είναι το 3μηνο, στη συνέχεια με αιτιολογημένη πράξη του Συνηγόρου του Πολίτη, δύναται να παραταθεί χωρίς να προβλέπονται συγκεκριμένα χρονικά όρια. Δηλαδή, ο καταγγελλόμενος θα παραμένει επ΄ αόριστον όμηρος των όποιων κακόβουλων καταγγελιών και στην προκειμένη περίπτωση ποιος θα ελέγχει τον ελέγχοντα;
Στην παρ. 5 του ίδιου άρθρου, διατυπώνεται η καχυποψία «ελλείψεων της πειθαρχικής διαδικασίας», δηλαδή ο νομοθέτης λόγω καταδικαστικών αποφάσεων από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, υιοθετεί εκ των προτέρων την ορθότητά τους και αμφισβητεί την Ελληνική Δικαιοσύνη και την υφιστάμενη πειθαρχική διαδικασία.
Υπενθυμίζουμε απλά ότι τα τελευταία χρόνια έχουν διερευνηθεί πάνω από 300 υποθέσεις για σχετικές καταγγελίες σε βάρος αστυνομικών και έχουν επιβληθεί ήδη πειθαρχικές ποινές ή έχουν σχηματιστεί δικογραφίες κάτι που καταδεικνύει διαφάνεια δράσης και την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων ως πρωταρχικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Τέλος, προκαλεί έκπληξη και η υποχρέωση χορήγησης και ιατρικών εγγράφων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το ιατρικό απόρρητο σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 56.
Άραγε, στο όνομα ποιων σκοπιμοτήτων παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα, ακόμα και αυτά του ιατρικού απορρήτου.
Οι Ομοσπονδίες μας με τις επισημάνσεις αυτές δεν επιχειρούν να αποτρέψουν την ουσιαστική διερεύνηση των όποιων καταγγελιών γιατί για μας κάθε έλεγχος όταν τηρεί τα εχέγγυα της διαφάνειας, του σεβασμού, της αξιοπρέπειας και το τεκμήριο της αθωότητας του ελεγχομένου με σαφή ιεραρχικά δομημένες και αποτελεσματικές διαδικασίες, είναι αυτονόητος. Στόχος μας είναι η θωράκιση των Πειθαρχικών Συμβουλίων της Ελληνικής Αστυνομίας και της πειθαρχικής διαδικασίας και όχι το «καπέλωμά» της και την επιβολή αποφάσεων ελέω ανεξάρτητων αρχών. Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο καλύπτει όλες τις διαδικασίες που αναφέρονται στο υπό ψήφιση νομοθέτημα και μάλιστα με όργανα όπως είναι η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων με αδιαμφισβήτητη απόδοση και αποδοχή από το σύνολο της κοινωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, οι Ομοσπονδίες θα παρακολουθήσουν τη νομοθετική διαδικασία και εφόσον η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός δεν προβούν στις προαναφερόμενες βελτιώσεις σύμφωνα με τις προτάσεις μας, αλλά ψηφιστεί ως έχει, θα τον προσβάλλουμε τόσο στα ελληνικά όσο και στα ευρωπαϊκά αρμόδια δικαστήρια για τις αντισυνταγματικές και όχι μόνο του διατάξεις.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.Για την Π.Ο.Α.Ξ.Ι.Α.


O Πρόεδρος


Ο Γενικός Γραμματέας


O Πρόεδρος


Ο Γενικός Γραμματέας


ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος


ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος


ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης


ΒΕΛΛΙΟΣ
Ανδρέας

Κατάθεση νομοσχεδίου: "Εθνικός Μηχανισμός Διερεύνησης Περιστατικών Αυθαιρεσίας"


Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/4/211
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με έκδηλη ανησυχία και σκεπτικισμό παρακολουθούμε τις πρόσφατες νομοτεχνικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης, οι οποίες έχουν ως στόχο να αναιρέσουν, για μια ακόμη φορά, την επίμοχθη καθημερινή προσπάθεια του συνόλου των Αστυνομικών της Χώρας.
Σήμερα, καλείται ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας μας, Γρηγόριος ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ, να καταθέσει τις προτάσεις του στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης στο πλαίσιο ακρόασης των Φορέων στο κατατεθέν σχέδιο Νόμου και συγκεκριμένα επί της νομοθετικής ρύθμισης του Δ΄ μέρους: «Εθνικός Μηχανισμός Διερεύνησης Περιστατικών Αυθαιρεσίας». Μια ρύθμιση που αφορά αμιγώς τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας και τους υπαλλήλους των καταστημάτων κράτησης.
Ως Ομοσπονδία αδυνατούμε πραγματικά να αντιληφθούμε το παρατεταμένο μένος των κυβερνώντων, οι οποίοι συνεχώς και απρόκλητα σπιλώνουν και απαξιώνουν το έργο του εργαζόμενου αστυνομικού, με πρόσχημα την ευαισθησία στα Δημοκρατικά ιδεώδη και πιστεύω.
Δεν αρκούν τα υφιστάμενα όργανα ελέγχου των Αστυνομικών που πρέπει να προστεθεί ένα ακόμη;
Επιχειρείται πραγματικά και ουσιαστικά η υποβάθμιση των πειθαρχικών οργάνων του Σώματος;
Ποια είναι η επίσημη θέση της Πολιτικής και Φυσικής Ηγεσίας;
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Όσοι μηχανισμοί και δικλίδες ελέγχου εάν εφαρμοσθούν δεν θα επιφέρουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα για τον απλούστατο λόγo ότι είμαστε Ένστολοι Δημοκράτες με πίστη και αφοσίωση στις Αρχές του Δικαίου και του Συντάγματος!!
Απολαμβάνουμε της εμπιστοσύνης και της στήριξης της Κοινωνίας των Πολιτών ως Θεσμός της Πολιτείας και ας αναλογιστούν άλλοι για τις ευθύνες που έχουν ως προς τις Συνταγματικές τους εκτροπές από το έτος 2010 και εντεύθεν.
ΑΞΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ!!!
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Οφειλόμενη απάντηση σε όψιμους υπερασπιστές των Ανθυπαστυνόμων


Αθήνα, 12 Νοεμβρίου 2016
Αριθ. Πρωτ.: 200/4/210
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Οφειλόμενη απάντηση σε όψιμους υπερασπιστές των Ανθυπαστυνόμων
Οι Ομοσπονδίες μας, προκειμένου να υπερασπιστούν τον θεσμικό τους ρόλο από όψιμους υποστηρικτές των συμφερόντων των συναδέλφων μας, με αφορμή διάφορες κακόβουλες αναρτήσεις που διακινούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ότι δήθεν τα θέματα των Ανθυπαστυνόμων δεν είναι ψηλά στην ατζέντα της ΠΟΑΣΥ, εν αντιθέσει με την ΠΟΑΞΙΑ, επισημαίνουν ότι και οι δυο Ομοσπονδίες έχουμε ορίσει τέσσερις εκπροσώπους μας (οι πρόεδροι συν δύο αναπληρωτές τους με πρακτικό το οποίο ρητά ορίζει θητεία μη επιδεχόμενη αλλαγής) στην αρμόδια Επιτροπή που έχει συσταθεί στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Τόσο απλό είναι το θέμα και αρκούσε ένα και μόνο τηλεφώνημα στα συνδικαλιστικά μας στελέχη για να απαντηθεί το ερώτημα που «απασχολεί» ως μείζον δήθεν ατόπημα της ΠΟΑΣΥ.
Η αλήθεια είναι όμως ότι οι επιμέρους δράσεις και πρωτοβουλίες των Ομοσπονδιών προκειμένου να καταγράψουν - ομογενοποιήσουν τις προτάσεις των μελών τους, Ανθυπαστυνόμων για τα προβλήματα που τους αφορούν, σε καμιά περίπτωση δεν υποκαθιστά ή αντικαθιστά τον θεσμικό ρόλο της Επιτροπής Κρίσεων Προαγωγών που έχει συσταθεί ακριβώς για την επίλυση όλων των θεμάτων που μας απασχολούν.
Οι Ομοσπονδίες, θα συνεχίσουν από κοινού τον αγώνα, όπως άλλωστε κάνουν μέχρι σήμερα για την επίλυση αυτών ζητημάτων, αλλά και τόσων άλλων που απασχολούν όλους τους συναδέλφους, συμπεριλαμβανομένων και των Ανθυπαστυνόμων.
Ας γνωρίζουν τέλος, ότι εμείς υπηρετούμε τα συμφέροντα των συνάδελφων και οτιδήποτε άλλο διακινείται αορίστως, αποσκοπεί στην παραπλάνηση και την εξαπάτηση των συναδέλφων μας.
Ως Ομοσπονδίες, για άλλη μια φορά καλούμε τα μέλη μας να μη δίνουν βάση σε αμφιβόλου ποιότητας αναρτήσεις αλλά να επιζητούν την πραγματική ενημέρωση μέσω των συνδικαλιστικών τους δομών, περιορίζοντας έτσι την παραπληροφόρηση και προάγοντας το καλώς εννοούμενο συνδικαλιστικό συμφέρον.
Οι καιροί είναι πονηροί και γι' αυτό απαιτείται από όλους μας προσοχή και επαγρύπνηση.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.Για την Π.Ο.Α.Ξ.Ι.Α.


O Πρόεδρος


Ο Γενικός Γραμματέας


O Πρόεδρος


Ο Γενικός Γραμματέας


ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος


ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος


ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης


ΒΕΛΛΙΟΣ
Ανδρέας

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

26ο Πανελλαδικό Συνέδριο Π.Ο.ΑΣ.Υ.


Άμεση συνάντηση με τους οικονομικούς - επιτελικούς παράγοντες του Α.Ε.Α. ζητούν οι Ομοσπονδίες


Αθήνα, 11 Νοεμβρίου 2016
Αριθ. Πρωτ.: 500/6/26
Προς:
Τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας
Αντιστράτηγο κ. Κωνσταντίνο ΤΣΟΥΒΑΛΑ
Κοιν.:
1) Γενικό Διευθυντή Οικονομικών & Επιτελικού Σχεδιασμού / Υπουργείου Εσωτερικών
Υποστράτηγο κ. Σωτήριο ΠΑΝΟΥΣΗ
2) Προϊστάμενο Κλάδου Οικονομικοτεχνικής Υποστήριξης & Πληροφορικής
Υποστράτηγο κ. Γεώργιο ΚΩΤΣΑΚΗ
3) Προϊστάμενο Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού
Ταξίαρχο κ. Αχιλλέα ΣΚΑΝΔΑΛΗ
Κύριε Αρχηγέ,
Ενόψει της ψήφισης του Προϋπολογισμού έτους 2017, στον οποίο καταγράφονται και οι προβλεπόμενες πιστώσεις για τη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας και τις εποπτευόμενες από το Υπουργείο Εσωτερικών Υπηρεσίες, είμαστε υποχρεωμένοι να σας μεταφέρουμε την εύλογη αγωνία μας καθόσον έως και σήμερα δεν έχουμε λάβει πειστικές απαντήσεις τόσο για το καίριας σημασίας ζήτημα της πλήρους εφαρμογής των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (αποκατάσταση μισθολογικών αδικιών κλπ) όσο και για μια σειρά οικονομικού περιεχομένου εκκρεμότητες, παλαιές και νέες.

Για το ζήτημα των αποφάσεων του ΣτΕ και την συμμόρφωση της Κυβέρνησης, γνωρίζετε ότι διεξάγουμε έναν διαρκή αγώνα, κλιμακούμενο, με διάφορα μέσα με τελικό στόχο την αποκατάσταση της δικαιοσύνης, τη δικαίωση των συναδέλφων μας και τη διαμόρφωση μισθολογίου βάσει των όσων ξεκάθαρα υπαγορεύονται από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σε αυτόν δε τον αγώνα, θέλουμε τις υπηρεσίες του Αρχηγείου αρωγό και όχι απλό θεατή.
Αλλά και για τα υπόλοιπα θέματα που σας παραθέτουμε επιγραμματικά, γνωρίζετε επίσης ότι παρεμβαίνουμε διαρκώς για την επίλυσή τους εις τρόπον ώστε να μην καταρρακώνεται το ηθικό και το αξιόμαχο των συναδέλφων μας. Μάλιστα, μέσω των παρεμβάσεών μας έχουμε δρομολογήσει συγκεκριμένες προτάσεις-αποφάσεις, έτοιμες να λάβουν σάρκα και οστά. Πρόκειται για τα κονδύλια που αφορούν τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, τα οδοιπορικά, τα πενθήμερα, τα νυχτερινά και το επίδομα εξομάλυνσης, το ΤΕΑΠΑΣΑ και τις αποφάσεις που πρέπει να εκδοθούν από τα αρμόδια υπουργεία.
Για να τύχουμε μιας συνολικής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για όλα τα ανωτέρω, παρακαλούμε όπως τις προσεχείς ημέρες, συγκαλέσετε στην «Αίθουσα Παύλος Μπακογιάννης» του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας υπηρεσιακή σύσκεψη των αρμοδίων, ήτοι της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού (ΓΔΟΕΣ), της Διεύθυνσης Οικονομικών και της Διεύθυνσης Προσωπικού, στην οποία θα μετέχουμε κι εμείς ως οι πλέον θεσμικοί εκπρόσωποι του αστυνομικού προσωπικού, διασφαλίζοντας τα έννομα συμφέροντά του.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.Για την Π.Ο.Α.Ξ.Ι.Α.
O ΠρόεδροςΟ Γενικός ΓραμματέαςO ΠρόεδροςΟ Γενικός Γραμματέας


ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος


ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος


ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης



ΒΕΛΛΙΟΣ
 Ανδρέας

Αίτημα για συνάντηση με τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Γεώργιο ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ


Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 605/13/76
Προς: Τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Γεώργιο ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ
Κύριε Υπουργέ,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων (Π.Ο.ΑΣ.Υ.) επ' ευκαιρίας της ανάληψης των καθηκόντων σας ως Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, σας εύχεται καλή δύναμη στα νέα σας καθήκοντα.
Η τοποθέτησή σας σε αυτή τη θέση συμπίπτει χρονικά με μια δύσκολη περίοδο για τον ελληνικό αθλητισμό, με πολλά προβλήματα και ενέργειες που αρκετές φορές δεν συνάδουν με το αθλητικό πνεύμα της υγιούς άμιλλας, σε μία χώρα στην οποία αποτελεί το λίκνο του αθλητικού ιδεώδους και κοιτίδα του πολιτισμού.

Επίσης συμπίπτει και με την κατάθεση από τον προκάτοχό σας για δημόσια διαβούλευση του νέου αθλητικού νόμου, σημεία του οποίου αφορούν την παρουσία της αστυνομίας στους αθλητικούς χώρους, τη συμβολή της στην ομαλή διεξαγωγή των αθλητικών εκδηλώσεων καθώς και την αποσόβηση των φαινομένων βίας και επεισοδίων κατά τη διάρκεια αθλητικών αγώνων, θέματα τα οποία χειρίζεται και η Διαρκής Επιτροπή Αντιμετώπισης Βίας (Δ.Ε.Α.Β.) με τους συναρμόδιους φορείς, επιτροπή στην οποία συμμετέχει μόνιμα τακτικό μέλος της Ομοσπονδίας μας.
Επιπροσθέτως έχει συσταθεί και Ειδική Επιτροπή Αθλητισμού και Πολιτισμού για την περαιτέρω εξέταση ζητημάτων που αφορούν τη σύνδεση Αστυνομίας με την εν γένει αθλητική κοινότητα. Μία επιτροπή η οποία έχει ήδη συνεδριάσει και έχει σημειώσει την άποψή της γύρω από τα επίμαχα άρθρα που μας αφορούν στον υπό διαβούλευση Νόμο.
Κύριε Υπουργέ,
Για όλα τα παραπάνω θα επιθυμούσαμε, ως Π.Ο.ΑΣ.Υ., η οποία αποτελεί το μεγαλύτερο δευτεροβάθμιο όργανο εργαζομένων στη χώρα, μία συνάντηση μαζί σας το προσεχές διάστημα και σίγουρα πριν τη λήξη της ημερομηνίας της διαβούλευσης, έτσι ώστε να ακουστούν οι απόψεις μας και οι ενστάσεις μας στο πλαίσιο ανταλλαγής απόψεων ευελπιστώντας σε μία γόνιμη συνεργασία μαζί σας που μόλις ξεκινά.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Έντονη ανησυχία για την επίθεση στο συνάδελφο


Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 2016
Αριθ. Πρωτ.: 200/4/209
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Με τις σκέψεις μας στο συνάδελφο και σε όσους άλλους διέτρεξαν θανάσιμο κίνδυνο από τη σημερινή εγκληματική ενέργεια έξω από την Πρεσβεία της Γαλλικής Δημοκρατίας, στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας, εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για το συμβάν και καλούμε όλους τους συναδέλφους να συνεχίσουν να επιτελούν τα καθήκοντά τους με αυξημένη ετοιμότητα και επαγρύπνηση.
Τέτοιες ενέργειες δεν κάμπτουν το ηθικό των Ελλήνων Αστυνομικών, απεναντίας χαλυβδώνουν τη βούλησή τους να εργαστούν με ακόμα μεγαλύτερη ένταση και αυταπάρνηση για την προστασία της κοινωνίας από το οργανωμένο έγκλημα και την τρομοκρατία.

Καλούμε την Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τον αστυνομικό οργανισμό με την προσήκουσα σοβαρότητα όχι απλά εξοπλίζοντας τους συναδέλφους με τα απαραίτητα εφόδια αλλά και αναθεωρώντας απαρχαιωμένες τακτικές ασφαλείας που το μόνο που προσφέρουν είναι να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.
Απ' ότι φαίνεται, ουδείς έως σήμερα έχει διδαχθεί από παρόμοιες επιθέσεις εναντίον αστυνομικών στόχων.
Ευχόμαστε στο συνάδελφό μας ταχεία ανάρρωση και γρήγορη επιστροφή στα καθήκοντά του.
 
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.Για την Π.Ο.Α.Ξ.Ι.Α.
O ΠρόεδροςΟ Γενικός ΓραμματέαςO ΠρόεδροςΟ Γενικός Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος

ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης


ΒΕΛΛΙΟΣ
Ανδρέας

Συνεδρίαση Ομάδας Αθλητισμού και Πολιτιστικών Θεμάτων της Ομοσπονδίας


Αθήνα, 07 Νοεμβρίου 2016
Αρ. Πρωτ.: 200/9/73-β
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συνεδρίασε, την Παρασκευή 04 Νοεμβρίου 2016, η Ομάδα Αθλητισμού και Πολιτιστικών Θεμάτων της Ομοσπονδίας μας, με αντικείμενο τη μελέτη των διατάξεων του νομοσχεδίου του υφυπουργείου Αθλητισμού που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και αφορά μεταξύ άλλων και στην αντιμετώπιση της βίας εν σχέσει με την παρουσία και το ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας στα μέτρα τάξης και ασφάλειας εντός κι εκτός αγωνιστικών χώρων.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο επικεφαλής αυτής ΡΗΓΑΣ Νικόλαος (Ε.Α.Υ. Αθηνών), ο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Πλούταρχος (Ε.Α.Υ. Κιλκίς), ο ΑΡΧΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος (Ε.Α.Υ. Χαλκιδικής), ο ΦΕΣΤΕΡΙΔΗΣ Γεώργιος (Ε.Α.Υ. Θεσσαλονίκης) και ο ΝΤΑΒΟΥΡΑΣ Αθανάσιος, μέλος του ΔΣ της ΠΟΑΣΥ και συμμετέχων στην Διαρκή Επιτροπή Αντιμετώπισης της Βίας (ΕΑΛ).
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έγινε μια πρώτη ανάγνωση των επίμαχων άρθρων και ιδιαίτερα των άρθρων 44, 47 και 50 που αναφέρονται στη λήψη μέτρων για την πρόληψη και καταστολή της βίας, τις υποχρεώσεις των αθλητικών μέτρων και τα μέτρα αστυνόμευσης των αθλητικών εκδηλώσεων καθώς και τη διάθεση των ποσών από τα εισιτήρια των αθλητικών συναντήσεων.
Από την ανάγνωση και μόνο των κειμένων διατάξεων προκύπτει εύλογος προβληματισμός διότι ήδη επισημάνθηκε η σοβαρή προχειρότητα στη σύνταξη συγκεκριμένων ρυθμίσεων που αφορούν την εν γένει παρουσία των αστυνομικών στους αθλητικούς χώρους καθώς επίσης και τη διάθεση των πόρων που εισπράττονταν έως τώρα από τα ασφαλιστικά ταμεία.
Για την τελική διαμόρφωση των θέσεων μας, καλούμε τις Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις να μελετήσουν το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου και να μας υποβάλλουν τυχόν προτάσεις τους.
Το προσεχές διάστημα θα επιδιώξουμε συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς.
Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

    O Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος      ΜΑΛΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Βίντεο της Ελληνικής Αστυνομίας για τις τηλεφωνικές απάτες

                         Βίντεο της Ελληνικής Αστυνομίας για τις τηλεφωνικές απάτες
 





«ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ»
Συμβουλές και οδηγίες για τις απάτες και τη μεθοδολογία των δραστών στην ενότητα "Οδηγός του πολίτη" της ιστοσελίδας της Ελληνικής Αστυνομίας και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης του Σώματος σε Facebook και Twitter.

 

«Χρυσώνουν το χάπι» για τις μειώσεις! Προς νομιμοποίηση η δεύτερη δουλειά για τους αστυνομικούς!

astynomikoi_pilikia– Το πρωί αστυνομικός, το βράδυ… ζωγράφος;
– Ανοίγει η λίστα με τα νόμιμα δεύτερα επαγγέλματα των αστυνομικών
– Αιτία για αυτή τη διεύρυνση είναι οι μειώσεις μισθών και η ανερμόνιση ενός… απαρχαιωμένου πλαισίου με τις σημερινές ανάγκες
– Το σχέδιο επεξεργάζονται το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η ΕΛ.ΑΣ.
– «Αν ένας αστυνομικός έχει 10 στρέμματα ελιές, να τις αφήσει να ρημάξουν;» λένε από το υπουργείο
«Παράνομοι» αστυνομικοί… καλλιεργητές, καλλιτέχνες, ηθοποιοί, αγιογράφοι, ζωγράφοι, μουσικοί, συγγραφείς, καθηγητές ενδέχεται να «νομιμοποιήσουν» την παράπλευρη… μαύρη εργασία τους.
«Χρυσώνουν το χάπι» για τις μειώσεις
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., όπως αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, εξετάζουν «φόρμουλα» αύξησης τον καταλόγου των δραστηριοτήτων που θα μπορούν να αναπτύξούν οι αστυνομικοί, χωρίς αυτές να αντιβαίνουν στα καθήκοντα και την υπόσταση τον λειτουργήματός τους.
Οι απανωτές μειώσεις μισθών, αδικίες και στρεβλώσεις που σχετίζονταν με παράπλευρες ασχολίες των αστυνομικών οδήγησαν την πολιτική και την αστυνομική ηγεσία να δει… θερμότερα το άνοιγμα της λίστας με τα νόμιμα δεύτερα επαγγέλματα απασχόλησης των αστυνομικών.
Η αρχή αυτών των διεργασιών είχε γίνει τον Σεπτέμβριο τον 2015, με τον τότε υπουργό κ. Γιάννη Πανούση να έχει ανταποκριθεί θετικά στο σχετικό αίτημα των αστυνομικών. Πριν από μία εβδομάδα συστάθηκε επιτροπή αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ., η οποία κλήθηκε να δει σφαιρικά το σοβαρό ζήτημα, να προσαρμόσει τις ανάγκες τον αστυνομικού προσωπικού στο σήμερα και να διορθώσει τις αδικίες ενός πλαισίου που χρονολογείται το… 1970!
Η Επιτροπή
Θα εξετάσει τις κανονιστικές διατάξεις προκειμένου να ανανεώσει και να καθορίσει εκ νέου τον κατάλογο με τα επαγγέλματα που θα μπορούν να ασκήσουν οι αστυνομικοί, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.
Η επιτροπή θα υποβάλει το πόρισμά της στην πολιτική και την αστυνομική ηγεσία προκειμένου να τύχει ανάλογης επεξεργασίας βάσει του νομικού και θεσμικού πλαισίου και στη συνέχεια θα γίνουν οι τροποποιήσεις στο σχετικό νόμο. Dead line για την υποβολή του πορίσματος είναι οι αρχές του Σεπτέμβρη.
«Ένας αστυνομικός δεν μπορεί να είναι… dj σε νυκτερινό κέντρο διασκέδασης, το οποίο θα έπρεπε να ελέγχει για την άδεια λειτουργίας του»
«Η επιτροπή θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους. Για παράδειγμα, θα δει αν ο αστυνομικός μπορεί να πουλά ελαιόλαδο, μέλι, πορτοκάλια, μήλα κ.ά. αγροτικά προϊόντα. Αν ένας αστυνομικός έχει 10 στρέμματα ελιές, να τις αφήσει να ρημάξουν; Λογικό δεν είναι να τις καλλιεργήσει; Το λάδι τι θα το κάνει; Θα το φάει μόνος του; Δεν θα το διαθέσει; Δεν μπορεί να αφήσει τη δική του περιουσία ακαλλιέργητη. Δεν το είχαν προβλέψει παλιά, να μην το βάλουμε τώρα; Είναι επέκταση αρμοδιοτήτων; Όχι, δεν είναι. Παράλληλα, θα φορολογηθούν έσοδα πού μέχρι σήμερα ήταν «μαύρα». Από τη στιγμή που θα θελήσει να το κάνει νόμιμα, χωρίς τον κίνδυνο κάποιος να τον «καρφώσει», θα το δηλώνει στο Αρχηγείο και θα παίρνει την έγκριση ή όχι να το κάνει», επισημαίνουν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής στελέχη του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Την ίδια ώρα, εξετάζονται και οι απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας, για δραστηριότητες με τις οποίες δεν πρέπει να ασχολείται ο αστυνομικός, οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με τη «νύχτα» και άλλες εμπορικές συναλλαγές.
Γι’ αυτό η επιτροπή θα εξετάσει ένα μεγάλο κατάλογο επαγγελμάτων και δραστηριοτήτων που δεν αντιβαίνουν στην αστυνομική ιδιότητα, δεν έρχονται σε σύγκρουση ή αντίθεση με το λειτούργημά του.
«Για παράδειγμα, ένας αστυνομικός δεν μπορεί να είναι… dj σε νυκτερινό κέντρο διασκέδασης, το οποίο θα έπρεπε να ελέγχει για την άδεια λειτουργίας του. Φανταστείτε ένα μουσικό επιμελητή – αστυνομικό να παίρνει μεροκάματο από ένα κατάστημα που είναι παράνομο. Είναι στρέβλωση», τονίζει στέλεχος του αρμόδιου υπουργείου που ασχολείται με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., που συμμετέχουν στην επιτροπή, επισημαίνουν την ιδιαιτερότητα του αστυνομικού επαγγέλματος, που είναι η προστασία του πολίτη, και τονίζουν ότι «ο αστυνομικός ασκεί ήδη ένα επάγγελμα, οπότε η άδεια να ασκεί και ένα δεύτερο με τέτοια ανεργία είναι οξύμωρο σχήμα και απαιτείται ιδιαίτερη μελέτη».
πηγή:skaythess.gr, Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, δημοσιευμένο στο newsit.gr

Θέματα και απαντήσεις 1ης και 2ης ημέρας εξετάσεων Αρχιφυλάκων 05/06-11-2016

arxifulakes
1)Έκθεση
Στην εποχή της εικόνας και της διαφήμισης πυροδοτείται ο υπερκαταναλωτισμός. Πιστεύετε ότι στις μέρες μας το ανωτέρω φαινόμενο καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες ή όχι και γιατί ;
2)Ουσιαστικό Ποινικό Δίκαιο (Ποινικός Κώδικας)
Θεωρία:
α) Κατάσταση ανάγκης που αποκλείει τον καταλογισμό (αρ.32 ΠΚ)
β) Πλαστογραφία πιστοποιητικών (αρ. 217 ΠΚ)
Πρακτικό:
Ο διαρρήκτης Α κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες εισέρχεται εντός κτιρίου το οποίο νομίζει ότι είναι οικία με σκοπό να αφαιρέσει ότι βρει. Εν συνεχεία περιφέρεται στο εσωτερικό του κτιρίου και αφαιρεί αργυρά και χρυσά σκεύη. Στην πραγματικότητα όμως έχει εισέλθει σε μουσείο της πόλης από όπου και έχει αφαιρέσει τα παραπάνω τα οποία αποτελούν σημαντικά εκθέματα του μουσείου.
Ερώτηση:
Αιτιολογήστε-αξιολογήστε την ποινική συμπεριφορά του Α.
Απόκριση:
Η πραγματική πλάνη έχει σχηματικά το εξής περιεχόμενο.
  1. Πραγματική πλάνη (Άρθρο 30 ΠΚ)
Άγνοια (πλάνη με ευρεία έννοια) ή εσφαλμένη αντίληψη (πλάνη με στενή έννοια) κάποιου περιστατικού κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης που θεμελιώνει την αντικειμενική υπόσταση ορισμένου εγκλήματος (Άρθρο 30 §1 ΠΚ).
Πραγματική πλάνη που αφορά πραγματικά περιστατικά που επαυξάνουν το αξιόποινο ορισμένου εγκλήματος (Άρθρο 30 §2 ΠΚ). Η πλάνη αυτή αφήνει άθικτο το δόλο για το βασικό έγκλημα, αποκλείει όμως το δόλο για τη βαρύτερη μορφή του. Όταν ο δράστης δεν αντιλαμβάνεται ότι με τη συμπεριφορά του πραγματώνει την αντικειμενική υπόσταση ενός εγκλήματος τότε βρίσκεται σε πραγματική πλάνη , δηλαδή  σε πλάνη ως προς την πραγματικότητα ( ο δράστης δεν γνωρίζει τι πράττει).

  1. Δια της πλάνης αυτής διακόπτεται ο αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ της βουλήσεως, και του αποτελέσματος που αποτελεί την βάση της υποκειμενικής υπαιτιότητας, ο δράστης δηλαδή δεν γνωρίζει και επομένως δεν θέλει το αποτέλεσμα το οποίο πράγματι προκαλεί. ‘Ετσι ο δράστης τιμωρείται μόνο για την τέλεση με δόλο του βασικού εγκλήματος. Από τη ρύθμιση αυτή προκύπτει ότι για να τιμωρηθεί κανείς ως δράστης εκ δόλου εγκλήματος πρέπει να επικαλύπτεται αυτό που πραγματικά συμβαίνει, δηλαδή η αντικειμενική πλευρά της πράξης από το δόλο του, από τη γνώση και βούληση του που συνιστά την υποκειμενική πλευρά της πράξης.
Ο δόλος του δράστη πρέπει να επικαλύπτει πλήρως ένα προς ένα όλα τα στοιχεία της αντικειμενικής υπόστασης του εγκλήματος. ‘Ετσι ο δράστης μιας συμπεριφοράς η οποία εμπεριέχει εν μέρει γνώση και εν μέρει άγνοια της προβαλλόμενης πραγματικότητας χρεώνεται πάντοτε και μόνο το τμήμα της συμπεριφοράς του στο οποίο συμπίπτουν πλήρως η αντικειμενική πραγματικότητα με τη γνώση που έχει γι’ αυτή ο δράστης, ενώ μένει έξω από τον καταλογισμό σ’ αυτόν το τμήμα της συμπεριφοράς του, στο οποίο εκδηλώνεται η διάσταση ανάμεσα στην πραγματικότητα που αντικειμενικά προσβάλλει και σ’ εκείνη που έχει στο μυαλό του.
  1. Με βάση τη παραπάνω συστηματική — λεπτομερή και δογματική ανάλυση που προηγήθηκε αλλά και τις επισημάνσεις που αναφέρθηκαν στο υπό κρίση θέμα του πρακτικού προκύπτουν τα εξής:
α) 0 Α πραγμάτωσε την αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος της διακεκριμένης κλοπής (άρθρο 374 στοιχ. β ΠΚ) διότι έχει αφαιρέσει πράγμα αρχαιολογικής σημασίας ( σκεύη αργυρά και χρυσά)   που βρισκόταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο τόπο (Μουσείο). Γιο τη πραγμάτωση της αντικειμενικής υπόστασης της διακεκριμένης κλοπής (άρθρο 374 στοιχ. β ΠΚ) απαιτείται να συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις.
β)Το πράγμα να έχει την ιδιαίτερη σημασία που προβλέπει η διάταξη και
γ) να ανήκει σε συλλογή ή η θέση του να είναι σε δημόσιο οίκημα ή δημόσιο τόπο. Προστατευόμενο έννομο αγαθό στη προκειμένη περίπτωση δεν είναι μόνο η ιδιοκτησία, αλλά κυρίως το γενικό συμφέρον στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
γ)Ενώ όμως ο Α πραγματώνει την αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος του άρθρου 374 στοιχ. β ΠΚ – Διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής, ο δόλος του δεν επικαλύπτει πλήρως ένα προς ένα όλα τα στοιχεία της αντικειμενικής υπόστασης του εγκλήματος. 0 ίδιος νομίζει ότι εισέρχεται σε κατοικία υα κλέψει ενώ αγνοεί την αληθινή εικόνα της πραγμάτωσης ότι δηλαδή εισέρχεται σε Μουσείο. Ο νόμος στη προκειμένη περίπτωση συνδέει την αυστηρότερη τιμωρία του Α με ορισμένη τυποποιημένη ιδιότητα που πρέπει να έχει το αντικείμενο της προσβολής «πράγμα αρχαιολογικής-ιστορικής σημασίας που βρισκόταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα, σε δημόσιο οίκημα, σε δημόσιο τόπο».
Η άγνοια όμως, εσφαλμένη αντίληψη εκ μέρους του Α της ιδιότητας αυτής (ο διαρρήκτης Α γνωρίζει ότι παίρνει πράγματα από κατοικία και όχι πράγματα από Μουσείο, αρχαιολογικής — πολιτιστικής κληρονομιάς), έχει σαν συνέπεια να αφήνει άθικτο το δόλο για το βασικό έγκλημα, αποκλείει όμως το δόλο για τη βαρύτερη μορφή του, πλάνη για τα πραγματικά περιστατικά που επαυξάνουν το αξιόποινο (Άρθρο 30 §2 ΠΚ). Ο Α ευθέως αγνοεί ότι συντρέχει στοιχείο της αντικειμενικής υπόστασης του εγκλήματος το οποίο συνεπάγεται την αναγωγή του εγκλήματος σε διακεκριμένο. Στην προκειμένη περίπτωση δεν θα καταλογισθεί στο δράστη η διακεκριμένη μορφή του εγκλήματος , το οποίο αντικειμενικώς διέπραξε , αλλά αυτό το οποίο πλανημένως υπέλαβε ότι διέπραξε βασικό έγκλημα (κλοπή-αρ.372 ΠΚ).
Επειδή ο δόλος του Α δεν στοιχειοθετείται σε σχέση με την αναφερόμενη ιδιότητα, δεν Θα τιμωρηθεί για τη βαρύτερη μορφή του εγκλήματος που διέπραξε (εδώ για τη διακεκριμένη κλοπή του άρθρου — 374 στοιχ. β ΠΚ αλλά μόνο για το βασικό έγκλημα που γνώριζε και ήθελε να διαπράξει — δηλαδή μόνο για τη κλοπή του άρθρου 372 ΠΚ.
Επομένως ο Α θα τιμωρηθεί μόνο γιο παράβαση του όρθρου 372 ΠΚ — κλοπή, διότι δεν μπορούν να καταλογιστούν τα περιστατικά που από το νόμο επαυξάνουν το αξιόποινο της πράξης ταυ, αν τα αγνοούσε (Άρθρα 14 ,ξΙ, 26, 27,30 ξ2, 372 και 374 στοιχ.β ΠΚ).
3) ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ (ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ)
Α) ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
α) Παράσταση του κατηγορουμένου με συνήγορο (αρ. 100 Κ.Π.Δ.)
β) Έκθεση (αρ. 148 Κ.Π.Δ.)
Β) ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ο Α κάτοικος Καμινίων θα δικαστεί από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά στις 25-8-2016 για το αδίκημα της κλοπής. Ο Β Αστυφύλακας του ανωτέρω Αστυνομικού Τμήματος στις 12-8-2016 μεταβαίνει στην κατοικία του Α προκειμένου να επιδώσει στον Α το σχετικό κλητήριο θέσπισμα. Όμως αντί για τον Α βρίσκει τον πατέρα του Γ, ο οποίος του δηλώνει ότι διαμένει στο Μοσχάτο και τυχαία πέρασε από την οικία του γιου του, προκειμένου να του αφήσει κάποιο φαγητό που είχε μαγειρέψει η σύζυγός του Κ, μητέρα του Α. Επίσης ο Γ δηλώνει ότι δεν έχει αντίρρηση να παραλάβει το προς επίδοση κλητήριο θέσπισμα προκειμένου αφενός να εξυπηρετήσει το αστυνομικό όργανο και αφετέρου να αποφευχθεί κίνδυνος να χαθεί το προς επίδοση έγγραφο. Πράγματι το αστυνομικό όργανο επιδίδει το έγγραφο στον πατέρα του κατηγορουμένου Γ, συντάσσοντας προς τούτο τη σχετική έκθεση. Η επίδοση στην οποία εκείνος όμως ανέγραφε τον τόπο που έλαβε χώρα δεν ανέγραφε σωστά την ημερομηνία καθώς ανέγραφε ότι η επίδοση έλαβε χώρα στις 12-08-2015, όπως επίσης δεν έγραψε σωστά στο αποδεικτικό το ονοματεπώνυμο του πατέρα του κατηγορούμενου και την ιδιότητά του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: α) Πώς κρίνετε την ανωτέρω επίδοση του προαναφερομένου κλητηρίου θεσπίσματος από πλευράς εγκυρότητας;
β) Πώς θα έπρεπε να ενεργήσει ο αστυνομικός σχετικά με την επίδοση με βάση τις ημερομηνίες;
γ) Ποια είναι η τελευταία ημέρα έγκυρης επίδοσης;
δ) Ποια είναι τα στοιχεία που έπρεπε να γράψει ο αστυνομικός;
Οι απαντήσεις να είναι με βάσει την ύλη που δόθηκε.
ΑΠΟΚΡΙΣΗ:
α) Ως προς το ερώτημα (α)
Η επίδοση πρέπει να γίνεται με παράδοση του εγγράφου στα χέρια του ίδιου του ενδιαφερόμενου, όταν αυτός είναι γνωστής διαμονής (αρ.155§1εδ.α Κ.Π.Δ.) στον τόπο της κατοικίας ή διαμονής. Ως κατοικία νοείται ο τόπος όπου υπάρχει το κέντρο των κοινωνικών, επαγγελματικών  και βιώσιμων σχέσεων, το οίκημα στο κατά κανόνα διημερεύει και διανυκτερεύει ο προς ον η επίδοση, έστω και χωρίς πρόθεση μόνιμης εγκατάστασης σε αυτό (Ο Α είχε κατοικία στην περιοχή των Καμινίων). Αν ο προς ον η επίδοση απουσιάζει από τον τόπο της κατοικίας τότε το όργανο επιδόσεως εγχειρίζει το προς επίδοση έγγραφο στο σύνοικο (αρ.155§1εδ.β Κ.Π.Δ.). Ως σύνοικοι νοούνται τα πρόσωπα εκείνα που κατοικούν ή διαμένουν στην ίδια οικία με το προς ον επίδοση, ανεξάρτητα από τη μεταξύ τους σχέση. Δεν είναι σύνοικος ο απλός επισκέπτης στην οικία του ενδιαφερομένου, ακόμα και αν πρόκειται για στενό συγγενή του (ο Γ είναι απλός επισκέπτης στην οικία του γιου του Α, ο οποίος διαμένει στο Μοσχάτο). Αν ο ενδιαφερόμενος δεν βρεθεί στην κατοικία του, αλλά ούτε σύνοικος, αυτός που πραγματοποιεί την επίδοση επικολλά το έγγραφο στη θύρα της οικίας (αρ. 155§εδ.β Κ.Π.Δ.) – θυροκόλληση – πλασματική μορφή επίδοσης. Επομένως ο πατέρας Γ δεν είναι σύνοικος και η επίδοση του κλητηρίου θεσπίσματος θα έπρεπε να γίνει με θυροκόλληση παρουσία ενός μάρτυρα (αρ. 161§1 Κ.Π.Δ.). Το ονοματεπώνυμο, η κατοικία και το επάγγελμα του μάρτυρα αναγράφονται στο αποδεικτικό που το υπογράφει και αυτός αν ξέρει γράμματα. Ο μάρτυρας αυτός βεβαιώνει τη θυροκόλληση.
Αντίγραφο του θυροκολληθέντος εγγράφου έπρεπε επιπλέον ο Β να επιδώσει στον αντίκλητο του ενδιαφερομένου Α (αρ.155§2 Κ.Π.Δ.) Επομένως συμπερασματικά η επίδοση του εγγράφου στον μη σύνοικο πατέρα Γ είναι άκυρη (σχετική ακυρότητα αρ. 154§2 Κ.Π.Δ. σε συνδυασμό με αρ.155 Κ.Π.Δ και αρ.170§1 Κ.Π.Δ.).
β) Ως προς το ερώτημα (β)
Η προθεσμία εμφάνισης στο Μονομελές Πλημμελειοδικείου του κατηγορουμένου Α γνωστής διαμονής στην ημεδαπή ορίζεται σε 15 ημέρες (αρ.166§1 Κ.Π.Δ.). Η μη τήρηση της προθεσμίας αυτής συνεπάγεται την ακυρότητα της διαδικασίας στο ακροατήριο (αρ.166§3 Κ.Π.Δ σε συνδυασμό με το αρ. 174§2 Κ.Π.Δ.).
Συνεπώς μέσα σε 15 ημέρες πριν τη δικάσιμο πρέπει να κληθεί ο Α για να προετοιμαστεί για την υπεράσπισή του.
γ) Ως προς το ερώτημα (γ)
Η προθεσμία εμφάνισης στο ακροατήριο αρχίζει από την επομένη της επίδοσης και λήγει την προηγούμενη της ημέρας της δικασίμου. Δεν υπολογίζεται στην προθεσμία ούτε η μέρα της δικασίμου ούτε η μέρα της επίδοσης (αρ.166§2 Κ.Π.Δ.), διότι η προθεσμία συμπληρωμένη την ημέρα της δικασίμου συνιστά μη εμπρόθεσμη κλήτευση. Επομένως η τελευταία ημέρα έγκυρης επίδοσης είναι 09-08-2016 (15 ημέρες πριν τη δικάσιμο). Σχετική ακυρότητα εκπρόθεσμης επίδοσης (αρ.154§2 Κ.Π.Δ σε συνδυασμό με αρ. 166§2 Κ.Π.Δ. και με αρ.170 Κ.Π.Δ.).
δ) Ως προς το ερώτημα (δ)
Στο αποδεικτικό επίδοσης (αρ.161§1 Κ.Π.Δ.) πρέπει ο αστυνομικός να σημειώσει επί ποινή ακυρότητας τον τόπο που έγινε η επίδοση (ακριβής διεύθυνση με αναφορά στην οδό και αριθμό) τον χρόνο επίδοσης (ημέρα, μήνα και έτος). Η αναγραφή στο αποδεικτικό μη υπαρκτής ημερομηνίας όπως είναι η 12-08-2015 καθιστά την επίδοση άκυρη, εκτός αν οφείλεται σε προφανή παραδρομή και παράλληλα προκύπτει η πραγματική ημερομηνία της επίδοσης, οπότε δεν επηρεάζει την εγκυρότητα της επίδοσης. Ομοίως πρέπει να σημειώνεται το ονοματεπώνυμο του παραλαβόντος το έγγραφο, διαφορετικά η επίδοση είναι άκυρη (ο Β δεν έχει γράψει το ονοματεπώνυμο του παραλαβόντος το έγγραφο Γ), η ιδιότητα από την οποία το συγκεκριμένο πρόσωπο παρέλαβε το έγγραφο (η ιδιότητα συνοίκου του Γ ενώ αυτός δεν ήταν σύνοικος).
Επίσης πρέπει να αναφέρεται στο αποδεικτικό επίδοσης το ονοματεπώνυμο του οργάνου επίδοσης, ιδιότητα του οργάνου επίδοσης, υπογραφή του οργάνου επιδόσεως και του παραλαβόντος το έγγραφο, αναγραφή στοιχείων του επιδιδομένου κλητηρίου θεσπίσματος, ήτοι αριθμός κλητηρίου θεσπίσματος, το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά στο οποίο κλητεύεται. (ελλιπής αναγραφή των στοιχείων εξομοιώνεται με έλλειψη επίδοσης).
Η παράλειψη έστω και ενός στοιχείου από τα αναφερόμενα του αρ. 161§1 Κ.Π.Δ. συνεπάγεται σχετική ακυρότητα ( αρ. 154 § 2 σε συνδ. με αρ. 170§1 Κ.Π.Δ.).
4) ΟΡΓΑΝΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ – ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
α) Καταγγελίες κατά των αστυνομικών (αρ.23§1,2,3,4 Π.Δ. 120/2008)
Το ερώτημα αυτό περιλαμβάνεται στην ερώτηση 55 από τις 150 του βιβλίου του Αστυνομικού δικαίου Νικολάου Αθ. Δερμενούδη.
β) Τόπος και χρόνος σύλληψης (αρ.108 Π.Δ. 141/1991). Το ερώτημα αυτό περιλαμβάνεται στην ερώτηση 121 από τις 150 του βιβλίου του Αστυνομικού δικαίου Νικολάου Αθ. Δερμενούδη.
 πηγή:skaythess.gr