Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

ΘΕΜΑ : Αιτήματα Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                      Αθήνα,     11     Ιανουαρίου     2012
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ                   ΠΡΟΣ:ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΛΕΓΧΟΥ                                                                            Δ/ΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ
Ταχ. Δ/νση: Π. Κανελλοπούλου 4                                        ΕΛΕΓΧΟΥ
Τ.Κ.101 77   Α Θ Η Ν Α                                                      ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
                                                                                               ΕΝΤΑΥΘΑ
ΑΡΙΘ.ΠΡΩΤ. : 7017/4/14327
                                                                                 ΚΟΙΝ.: 1. Βουλευτή κα Δ.-Θ. ΑΥΓΕΡΙΝΟ-
                                                                                                   ΠΟΥΛΟΥ
                                                                                                2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
                                                                                                     ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑ-
                                                                                                     ΛΙΣΗΣ/ 101 82
                                                                                                            (Γραφείο κ. Υπουργού)

ΘΕΜΑ : Αιτήματα Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων.

ΣΧΕΤ. : Π.Α.Β.   1381/ 22-12-2011.

Σε απάντηση της ανωτέρω αναφοράς που κατέθεσε η Βουλευτής κα Δ.- Θ. ΑΥΓΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, σας γνωρίζουμε ότι, για το ζήτημα του χαρακτηρισμού του επαγγέλματος του αστυνομικού ως επικίνδυνου και ανθυγιεινού, ενημερώσαμε την Εθνική Αντιπροσωπεία την 08-12-2011, κατά τη συζήτηση της 242/ 05-12-2011 επίκαιρης ερώτησης, που κατέθεσε η Βουλευτής κα Σ. ΜΕΡΕΝΤΙΤΗ. Προς πληρέστερη ενημέρωσή σας, σας διαβιβάζουμε σε φωτοαντίγραφο τα πρακτικά της ανωτέρω συζήτησης.

Πέραν των ανωτέρω, σε ότι αφορά την τροποποίηση του ν. 3686/2008, σας γνωρίζουμε ότι, οι διατάξεις του άρθρου 7 του εν λόγω νόμου, που αφορούν στη βαθμολογική εξέλιξη των ανθυπαστυνόμων γενικών καθηκόντων, θεσπίστηκαν κατόπιν προηγούμενης συνεργασίας και απόλυτης συμφωνίας με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των αστυνομικών, οι οποίοι συμμετείχαν στις διαβουλεύσεις των ομάδων εργασίας των επιτελικών αξιωματικών. Οι εν λόγω ομάδες συστήθηκαν για το σκοπό αυτό, για τα θέματα προαγωγικής εξέλιξης του αστυνομικού προσωπικού, με στόχο την αποτελεσματικότερη και ορθολογικότερη αξιοποίησή του, καθώς και την άμβλυνση των δυσλειτουργιών που παρατηρήθηκαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, προδιαγράφοντας για την εν λόγω κατηγορία ένα πλαίσιο ενταγμένο στη λογική συγκεκριμένων χρονικών προϋποθέσεων και όχι προϋποθέσεων επετηρίδας, αρχαιότητας κ.λπ., με σκοπό την παροχή κινήτρων παραμονής στο Σώμα των ανθυπαστυνόμων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Στο πλαίσιο αυτό, η διαμορφωθείσα νομολογία δε μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει παγιωθεί, καθόσον πέραν των αποφάσεων που έχουν εκδοθεί και που επιτάσσουν την προαγωγή ανθυπαστυνόμων χωρίς την προϋπόθεση των 26 ετών υπηρεσίας, έχουν εκδοθεί και αρκετές απορριπτικές αποφάσεις με το σκεπτικό ότι η υπάρχουσα ρύθμιση (άρθ.7 παρ.7 ν. 3686/2008) δεν αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας.

Ως προς το ζήτημα του προτεινόμενου χαρακτηρισμού της Σχολής Αστυφυλάκων κατ’ αντιστοιχία των ισχυόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σας γνωρίζουμε ότι, στην εν λόγω Σχολή εισάγονται οι σπουδαστές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 2226/1994, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ύστερα από σχετική προκήρυξη, που εκδίδει ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τις διατάξεις του π.δ. 4/1994, όπως επίσης τροποποιήθηκε και ισχύει.
- // -
- 2 -

Αντίθετα, στο νομικό πλαίσιο για την εισαγωγή σπουδαστών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίζεται ότι, ο αριθμός των θέσεων των σπουδαστών, για κάθε Ανώτατη ή Ανώτερη Σχολή, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Για τις Ανώτατες Σχολές ή τα Τμήματα αυτών, οι αποφάσεις εκδίδονται μετά από γνώμη της Συγκλήτου του αντίστοιχου Α.Ε.Ι., που υποβάλλεται στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Εν προκειμένω, ο διαχωρισμός των Σχολών και η τηρούμενη διαδικασία είναι απολύτως σαφής.

Πέραν τούτων, στην αποστολή της Σχολής Αστυφυλάκων εντάσσεται, μεταξύ άλλων, η άρτια επαγγελματική κατάρτιση των δοκίμων Αστυφυλάκων, καθόσον τούτο ρητά ορίζεται στις ρυθμίσεις του π.δ. 352/1995, που αποτελεί τον κανονισμό λειτουργίας της εν λόγω Σχολής. Στο άρθρο 1 του εν λόγω π.δ. ορίζεται ότι, η Σχολή Αστυφυλάκων είναι Ανωτέρα Σχολή υπερδιετούς κύκλου σπουδών. Στο πλαίσιο αυτό, από την αρμόδια Υπηρεσία του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας (Διεύθυνση Αστυνομικού Προσωπικού) εκτιμάται ότι, ο ορισμός της Σχολής Αστυφυλάκων, ως «Ανωτέρα Σχολή υπερδιετούς κύκλου σπουδών», τέθηκε στη σχετική διάταξη ως διακριτικός τίτλος επαγγελματικής αναβάθμισης των εκπαιδευόμενων, σε σχέση με το προϋφιστάμενο, του ν. 2226/1994, εκπαιδευτικό καθεστώς εισαγωγής και εκπαίδευσης των δοκίμων αστυφυλάκων στις οικείες Σχολές, που είχε εκπαιδευτική διάρκεια έξι το πολύ μηνών, εν αντιθέσει προς τα πέντε εξάμηνα σπουδών, που προβλέπονται σήμερα και γι’ αυτό, δε μπορεί να έχει οποιαδήποτε σχέση με την ακαδημαϊκή αντιστοιχία των Α.Ε.Ι. και των Τ.Ε.Ι.. Επιπλέον, τα ζητήματα του μισθολογίου και των αμοιβών εν γένει του αστυνομικού προσωπικού, σε καμία περίπτωση συνδέονται ή αντιστοιχούνται με το επίπεδο σπουδών του, αφού ρυθμίζονται από τις διατάξεις του ν. 3016/2002, σύμφωνα με τις οποίες διαμορφώνονται ανάλογα με τον κατεχόμενο βαθμό και τα έτη υπηρεσίας κάθε υπαλλήλου.

Πάντως, η εκπαίδευση του αστυνομικού προσωπικού αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για το Υπουργείο μας και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Στόχος μας είναι η συνεχής αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και η βελτίωση, όχι μόνο του βασικού, αλλά και των λοιπών σταδίων της εκπαίδευσης (μετεκπαίδευση, εξειδίκευση και δια βίου εκπαίδευση), που αποτελούν βασικές συνιστώσες για μια σύγχρονη Αστυνομία. Ωστόσο, για τη μόρφωση σαφούς και ολοκληρωμένης άποψης, προκειμένου να ληφθεί η πλέον ενδεδειγμένη απόφαση, για περαιτέρω νομοθετική ρύθμιση για το αναφερόμενο ζήτημα, απαιτείται όπως προηγηθεί σχετική συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Σε ό,τι αφορά τις αναφερόμενες στην αναφορά του κ. συναδέλφου κρατήσεις του αστυνομικού προσωπικού, σας γνωρίζουμε ότι, αυτές ορίζονται από τις καταστατικές διατάξεις των Ασφαλιστικών Ταμείων (Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α., Μ.Τ.Σ.) και αποτελούν πόρους υπέρ αυτών. Τα εν λόγω Ταμεία διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια και οι αποφάσεις τους επικυρώνονται από τον εκάστοτε αρμόδιο Υπουργό.

Πέραν αυτών, στη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου Μόνου της προσφάτως εκδοθείσης υπ’ αριθ. Φ.30218/26803/817 από 28-11-2011  απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Ε.Κ. Β-2848/15-12-2011), ορίζεται ότι «Η προβλεπόμενη κράτηση της διαφοράς αύξησης βαθμολογικών-μισθολογικών προαγωγών (άρθρου 3, ν. 1169/1981), μεταβολής χρονοεπιδόματος και μισθολογικού κλιμακίου αυξάνεται από μία (1) ποσοτική διαφορά σε τρεις (3) και παρακρατείται σε 6 ισόποσες μηνιαίες δόσεις (άρθρ. 3, παρ. 1, εδαφ. γ, δ και ε, ν. 1169/1981)». Ενόψει αυτών οι Οικονομικές Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, δρώντας κατά δέσμια αρμοδιότητα, οφείλουν να εφαρμόζουν το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.


- // -

- 3 -

Επιπλέον διευκρινίζεται ότι το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, έχει εξαιρεθεί τόσο από τις διατάξεις περί ενιαίου μισθολογίου όσο και από τις διατάξεις περί εφεδρείας. Μάλιστα, με απόφαση του Υπουργείου μας, συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή, αποτελούμενη από υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους συνδικαλιστικών φορέων, με αντικείμενο την εκπόνηση μελέτης-πρότασης σχετικά με το Ειδικό μισθολόγιο των Σωμάτων Ασφαλείας.

Επισημαίνεται ότι, η επίλυση των προαναφερόμενων, οικονομικού χαρακτήρα θεμάτων, που απασχολούν το προσωπικό των Υπηρεσιών του Υπουργείου μας,  αποτελεί κύριο μέλημά μας, προκειμένου να βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση και να εξασφαλισθεί η αξιοπρεπής διαβίωση αυτού. Προς την κατεύθυνση αυτή, επιδιώκουμε τον εποικοδομητικό διάλογο με τις συνδικαλιστικές ενώσεις του προσωπικού και παράλληλα, τη συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για την ικανοποίηση των προβαλλόμενων δίκαιων αιτημάτων, στο βαθμό ασφαλώς και στην έκταση που το επιτρέπει η, πράγματι, πολύ δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση. Για το λόγο αυτό, προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε, κατάλληλα και δημιουργικά, κάθε δημοσιονομική δυνατότητα που μας παρέχεται. Σε κάθε περίπτωση, το μέλημά μας είναι σταθερό, είναι ουσιαστικό και με συνέπεια το υπηρετούμε, ώστε να εγγυηθούμε τις καλύτερες δυνατές αποδοχές γι’ αυτούς, οι οποίοι δίνουν τη μάχη καθημερινά, σε πολλές περιπτώσεις με κίνδυνο της ζωής τους, για την ασφάλεια των πολιτών και της κοινωνίας μας.

Κατά τα λοιπά, αρμόδιο να σας ενημερώσει σχετικά, είναι το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, προς το οποίο διαβιβάζεται αντίγραφο της ανωτέρω αναφοράς.


                                                                                                   Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
                                                                                        ΧΡΗΣΤΟΣ   ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.