Σάββατο, 17 Μάρτιος 2012
Οι σαρωτές πινακίδων οχημάτων -Το νέο «μυστικό όπλο» της ΕΛ.ΑΣ.
Σε 45 ημέρες οι σαρωτές πινακίδων οχημάτων αναγνώρισαν 3.244.817 πινακίδες και εντόπισαν 3.340 ύποπτα οχήματα
H ΕΛΑΣ εξαρθρώνει συμμορίες κακοποιών και εντοπίζει εκατοντάδες κλεμμένα αυτοκίνητα με ένα νέο «μυστικό όπλο»! Πρόκειται για έναν ειδικό σαρωτή των «ύποπτων» πινακίδων που έχει τοποθετηθεί τις τελευταίες ημέρες σε 30 περιπολικά και εντοπίζει μαζικά αυτοκίνητα που έχουν κλαπεί και τα οποία πολλές φορες χρησιμοποιούνται για την οργανωση εγκληματικών επιθέσεων ή άλλων ένοπλων ενεργειών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε περίπου 1,5 μήνα το σύστημα έχει εντοπίσει περισσότερα από 3.300 αυτοκίνητα που φαίνεται ότι απασχολούσαν τις ελληνικές διωκτικές αρχες.
Το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Απασχολούντων Οχημάτων (Αutomatic Number Plate Recognition - ANPR), όπως ονομάζεται, αποκτήθηκε μετά από πολυετείς διαδικασίες, έναντι 1.749.115 ευρω, από ιταλική εταιρεία με έδρα την Γένοβα. Τέτοιου είδους σαρωτές έχουν τοποθετηθεί ήδη σε 20 περιπολικά στην Αθήνα, σε πέντε στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα πέντε στα Ιωάννινα. Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί-χωρίς να δημοσιοποιηθεί οτιδήποτε- τρία επιχειρησιακά κέντρα στις τρείς αυτές πόλεις.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ηγεσίας της ΕΛΑΣ, το σύστημα χρησιμοποιείται σε περιπολικά κοντά στα διόδια, σε δύο-τρία σημεία των δρόμων Αντιρρίου-Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης- Ευζώνων, τους οποίους χρησιμοποιούν συνήθως οι λαθρέμποροι, αλλά και σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας (λεωφόρο Κηφισίας, Σταδίου, Βασ. Σοφίας κλπ).
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, περιπολικά με τέτοιου είδους σαρωτές θα κινούνται κοντά στην Βουλή, στο Μέγαρο Μαξίμου, στις πρεσβείες των ΗΠΑ και του Ισραήλ κ.λπ, προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε ένοπλη επίθεση. Ακόμη η ΕΛΑΣ σκόπευε να αγοράσει 10 φορητές συσκευές υποστήριξης περιπολίας, όμως αυτή η προμήθεια ματαιώθηκε λόγω λειτουργικών προβλημάτων.
Το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα «ανάγνωσης» πινακίδων μέχρι και 15.000 οχημάτων την ώρα τα οποία διέρχονται από κάποιον δρόμο και μπορεί να ελέγξει ταυτόχρονα μέχρι και τρείς λωρίδες κυκλοφορίας. Ανιχνεύει και «αναγνωρίζει» πινακίδες ακόμη κι αν τα οχήματα τρέχουν με ταχύτητες 160-170 χιλιομέτρων την ώρα, καθώς και όταν, βεβαίως, είναι παρκαρισμένα. Συνδέεται, ακόμη, ηλεκτρονικά με την βάση δεδομένων κλεμμένων οχημάτων και πινακιδων που έχει δημιουργήσει η ΕΛΑΣ, όπου κάθε χρόνο καταχωρίζονται περίπου 20.000 οχήματα.
Στην περίπτωση που εντοπίζονται κάποιες πινακίδες που φέρεται να έχουν κλαπεί ή να ανήκουν σε κλεμμένο όχημα, το σύστημα σημαίνει συναγερμό, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωτογράφησης του υπόπτου ΙΧ, φορτηγού ή μοτοσυκλέτας. Έτσι, ειδοποιείται το επιχειρησιακό κέντρο της ΕΛΑΣ και ζητείται η συνδρομή και άλλων αστυνομικών προκειμένου να ακινητοποιηθούν τα οχήματα με ύποπτες πινακίδες στις οποίες πιθανόν επιβαίνουν κακοποιοί!
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΑΣ σε διάρκεια περίπου 45 ημερών χρήσης των σαρωτών αναγνωρίσθηκαν 3.244.817 πινακίδες, ειδοποίηθηκαν τα πληρώματα των περιπολικών 3.340 φορές για απασχολούντα οχήματα και εντοπίστηκαν 629 κλεμμένα οχήματα.
Σε 45 ημέρες οι σαρωτές πινακίδων οχημάτων αναγνώρισαν 3.244.817 πινακίδες και εντόπισαν 3.340 ύποπτα οχήματα
H ΕΛΑΣ εξαρθρώνει συμμορίες κακοποιών και εντοπίζει εκατοντάδες κλεμμένα αυτοκίνητα με ένα νέο «μυστικό όπλο»! Πρόκειται για έναν ειδικό σαρωτή των «ύποπτων» πινακίδων που έχει τοποθετηθεί τις τελευταίες ημέρες σε 30 περιπολικά και εντοπίζει μαζικά αυτοκίνητα που έχουν κλαπεί και τα οποία πολλές φορες χρησιμοποιούνται για την οργανωση εγκληματικών επιθέσεων ή άλλων ένοπλων ενεργειών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε περίπου 1,5 μήνα το σύστημα έχει εντοπίσει περισσότερα από 3.300 αυτοκίνητα που φαίνεται ότι απασχολούσαν τις ελληνικές διωκτικές αρχες.
Το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Απασχολούντων Οχημάτων (Αutomatic Number Plate Recognition - ANPR), όπως ονομάζεται, αποκτήθηκε μετά από πολυετείς διαδικασίες, έναντι 1.749.115 ευρω, από ιταλική εταιρεία με έδρα την Γένοβα. Τέτοιου είδους σαρωτές έχουν τοποθετηθεί ήδη σε 20 περιπολικά στην Αθήνα, σε πέντε στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα πέντε στα Ιωάννινα. Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί-χωρίς να δημοσιοποιηθεί οτιδήποτε- τρία επιχειρησιακά κέντρα στις τρείς αυτές πόλεις.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ηγεσίας της ΕΛΑΣ, το σύστημα χρησιμοποιείται σε περιπολικά κοντά στα διόδια, σε δύο-τρία σημεία των δρόμων Αντιρρίου-Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης- Ευζώνων, τους οποίους χρησιμοποιούν συνήθως οι λαθρέμποροι, αλλά και σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας (λεωφόρο Κηφισίας, Σταδίου, Βασ. Σοφίας κλπ).
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, περιπολικά με τέτοιου είδους σαρωτές θα κινούνται κοντά στην Βουλή, στο Μέγαρο Μαξίμου, στις πρεσβείες των ΗΠΑ και του Ισραήλ κ.λπ, προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε ένοπλη επίθεση. Ακόμη η ΕΛΑΣ σκόπευε να αγοράσει 10 φορητές συσκευές υποστήριξης περιπολίας, όμως αυτή η προμήθεια ματαιώθηκε λόγω λειτουργικών προβλημάτων.
Το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα «ανάγνωσης» πινακίδων μέχρι και 15.000 οχημάτων την ώρα τα οποία διέρχονται από κάποιον δρόμο και μπορεί να ελέγξει ταυτόχρονα μέχρι και τρείς λωρίδες κυκλοφορίας. Ανιχνεύει και «αναγνωρίζει» πινακίδες ακόμη κι αν τα οχήματα τρέχουν με ταχύτητες 160-170 χιλιομέτρων την ώρα, καθώς και όταν, βεβαίως, είναι παρκαρισμένα. Συνδέεται, ακόμη, ηλεκτρονικά με την βάση δεδομένων κλεμμένων οχημάτων και πινακιδων που έχει δημιουργήσει η ΕΛΑΣ, όπου κάθε χρόνο καταχωρίζονται περίπου 20.000 οχήματα.
Στην περίπτωση που εντοπίζονται κάποιες πινακίδες που φέρεται να έχουν κλαπεί ή να ανήκουν σε κλεμμένο όχημα, το σύστημα σημαίνει συναγερμό, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωτογράφησης του υπόπτου ΙΧ, φορτηγού ή μοτοσυκλέτας. Έτσι, ειδοποιείται το επιχειρησιακό κέντρο της ΕΛΑΣ και ζητείται η συνδρομή και άλλων αστυνομικών προκειμένου να ακινητοποιηθούν τα οχήματα με ύποπτες πινακίδες στις οποίες πιθανόν επιβαίνουν κακοποιοί!
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΑΣ σε διάρκεια περίπου 45 ημερών χρήσης των σαρωτών αναγνωρίσθηκαν 3.244.817 πινακίδες, ειδοποίηθηκαν τα πληρώματα των περιπολικών 3.340 φορές για απασχολούντα οχήματα και εντοπίστηκαν 629 κλεμμένα οχήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.