Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Παρέμβαση ΠΟΑΣΥ-ΠΟΑΞΙΑ σε Υπουργούς και Πολιτικά Κόμματα για νομοθετική ρύθμιση υπερώριμων αιτημάτων

Δημοσιευμένο στο : http://www.poasy.gr
Τετάρτη, 22 Φεβρουάριος 2012
poasy_poaxia
Αθήνα 22 Φεβρουαρίου 2012
Αρ. Πρωτ.:900/9/8β


Κύριε Υπουργέ,

Με αφορμή την κατάθεση προς ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων σχεδίου νόμου «Παροχή Υπηρεσιών από ενόπλους ιδιώτες Φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις» πέραν των όσων λάβατε υπόψη στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης από αρχές έτους 2012 (σχετικά έγγραφά μας αρ. πρωτ. 900/9/8 από 29/12/2011 και αρ. πρωτ. 900/9/8α από 3/1/2012) επανερχόμαστε και σας παρακαλούμε για την ικανοποίηση των παρακάτω συγκεκριμένων αιτημάτων μας, που δεν επισύρουν οικονομικό κόστος.

1) Νομοθετική Ρύθμιση για προαγωγή Αστυφυλάκων Ανακριτικών Υπαλλήλων

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ
Σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 1 του αρ. 9 του Ν. 3686/2008 οι αστυφύλακες ανακριτικοί υπάλληλοι του Ν. 2226/1994 (ΦΕΚ 122A) προάγονται στο βαθμό του υπαρχιφύλακα, αρχιφύλακα και ανθυπαστυνόμου με τη συμπλήρωση 10,15 και 25 ετών πραγματικής υπηρεσίας από την κατάταξή τους, αντίστοιχα.

Επειδή η Σχολή Αστυφυλάκων υπερδιετούς φοιτήσεως με εισαγωγή από Πανελλαδικές εξετάσεις έχει χαρακτηριστεί παραγωγική και είναι ισότιμος των παραγωγικών σχολών (ΣΜΥ- ΣΤΥΑ κ.λ.π.) και υπερτερεί στο χρόνο φοίτησης κατά ένα εξάμηνο έναντι αυτών.

Επειδή οι προερχόμενοι Αστυφύλακες όχι μόνο δεν ακολουθούν τις βαθμολογικές προαγωγές με τα έτη υπηρεσίας στο Σώμα όπως των αντίστοιχων Ε.Δ. που εξελίσσονται μέχρι και τον βαθμό του Συνταγματάρχη αλλά παρατηρείται το άδικο φαινόμενο ότι σε αυτούς τους χαμηλούς βαθμούς από το βαθμό του Αστυφύλακα μέχρι και του Ανθυπαστυνόμου να υπάρχει μεγάλη απόκλιση με διπλάσιο σχεδόν χρόνο παραμονής στο Σώμα για την ίδια προαγωγή.
Επειδή για την μεγάλη αυτή απόκλιση δεν υπάρχει καμία αιτιολόγηση και οι αστυφύλακες αυτής της κατηγορίας σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα αντιμετωπίζονται όπως οι εθελοντές πενταετούς υποχρεώσεις (ΕΠΥ) και εθελοντές στρατιώτες μακράς θητείας.

Επειδή οι αστυφύλακες αυτής της κατηγορίας ασκούν έναντι των άλλων ομοιοβάθμων συναδέλφων τους επιπλέον και ανακριτικό έργο.
Είναι αναγκαία η παρακάτω ρύθμιση.

Προτεινόμενη ρύθμιση:
- Η παράγραφος 1 του αρ. 9 του Ν.3686/2008 «εξέλιξη αστυφυλάκων ανακριτικών υπαλλήλων του Ν. 2226/1994» αντικαθίσταται ως ακολούθως :
«οι αστυφύλακες ανακριτικοί υπάλληλοι του Ν. 2226/1994 (ΦΕΚ 122/Α΄) προάγονται στο βαθμό του υπαρχιφύλακα, αρχιφύλακα και ανθυπαστυνόμου με την συμπλήρωση 7,12 και 22 ετών πραγματικής υπηρεσίας από την κατάταξή τους, αντίστοιχα».
Η ανωτέρω ρύθμιση δεν επιφέρει κανένα οικονομικό κόστος. Αντίθετα μόνο ηθικά ανταμείβει τους συναδέλφους αυτούς, αφού η προτεινόμενη κατά τρία έτη νωρίτερα προαγωγή τους από την ισχύουσα σήμερα, σμικρύνει κάπως την ψαλίδα μέχρι τον βαθμό του Ανθυπασπιστή έναντι αυτών των Ενόπλων Δυνάμεων.

2) Εξαίρεση καταβολής παραβόλου.
Αστυνομικός υπάλληλος που υποβάλλει μήνυση για τα κατ' έγκληση διωκόμενα αδικήματα που διαπράττονται σε βάρος του κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του, απαλλάσσεται από την υποχρέωση της κατάθεσης του παραβόλου του Δημοσίου κατά την υποβολή της εγκλήσεως.

3) Εκπροσώπηση στο Μ.Τ.Σ.
Άμεση ρύθμιση της εκπροσώπησής μας στο Δ.Σ. του Μ.Τ.Σ. με την τροποποίηση και διεύρυνση της σύνθεσης του Δ.Σ. σε έντεκα μέλη ώστε εκ μέρους των μετόχων της Ελληνικής Αστυνομίας να συμμετέχουν δύο υπηρεσιακοί εκπρόσωποι που θα ορίζονται με απόφαση του Αρχηγού, δύο εκπρόσωποι των μετόχων που θα ορίζονται από τις οικείες Ομοσπονδίες Αστυνομικών καθώς και ένας εκ των μερισματούχων της ΕΛ.ΑΣ. που θα ορίζεται από την οικεία Ομοσπονδία τους, με τους αναπληρωτές τους.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ


Ως γνωστόν στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού μετέχουν ως μέλη μερισματούχοι Αξιωματικοί ή Ανθυπαστυνόμοι της Ελληνικής Αστυνομίας και μάλιστα σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους αντίστοιχους του Στρατού Ξηράς. Η σύνθεση όμως του Δ.Σ. του Μ.Τ.Σ. όπως αυτή προβλέπεται από τα άρθρα 1 και 2 του ν.δ. 2554/1953 (Α-230), όπως αυτό συμπληρώθηκε με την Φ.951.1/67/453833 από 4/4/1997 απόφαση του Υ.Ε.Θ.Α. είναι 9 μελής και επτά (7) από τα μέλη του προέρχονται από το Στρατό Ξηράς, ένα (1) από το Υπουργείο Οικονομικών (Γ.Λ.Κ.) και ένα (1) από την Ελληνική Αστυνομία ανώτατο εν αποστρατεία Αξιωματικών, μέτοχο του ταμείου.
Είναι προφανές ότι η ανωτέρω σύνθεση του Δ.Σ. δεν ανταποκρίνεται στην αναλογία των μελών του, όπως αυτά προέρχονται από κάθε Σώμα και όπως απαιτούν οι αρχές της ισονομία και της αναλογικότητας.
Για τους λόγους αυτούς με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται αντιπροσωπευτικότερη σύνθεση του Δ.Σ. και συμμετοχή σ' αυτό και των εκπροσώπων των συνδικαλιστικών φορέων των μετόχων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Το άρθρο 1 του ΝΔ 2554/1953 (Α'- 230), όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα αντικαθίσταται ως εξής :
Άρθρο 1
1. Το Δ.Σ. του Μ.Τ.Σ είναι 11 μελές και αποτελείται από τους :
α.  Έναν ανώτατο Αξιωματικό του Στρατού εν ενεργεία, ως Πρόεδρο
β.  Έναν ανώτατο Αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας, μέτοχο του Ταμείου,
ως Αντιπρόεδρο
γ.  Έναν Υποστράτηγο, Ταξίαρχο ή Συνταγματάρχη του Στρατού εν ενεργεία του
Μηχανικού, ως μέλος
δ.  Έναν Υποστράτηγο, Ταξίαρχο ή Συνταγματάρχη του Στρατού εν ενεργεία των
Οικονομικών Υπηρεσιών, ως μέλος
ε.  Έναν Υποστράτηγο, Ταξίαρχο ή Συνταγματάρχη του Στρατού εν ενεργεία της
Στρατιωτικής Δικαιοσύνης , ως μέλος
στ. Έναν Υποστράτηγο, Ταξίαρχο ή Αστυνομικό Διευθυντή της Ελληνικής
Αστυνομίας μέτοχο του Ταμείου, ως μέλος
ζ.  Έναν Υποστράτηγο, Ταξίαρχο ή Συνταγματάρχη του Στρατού εν αποστρατεία της
Ένωσης Αποστράτων, ως μέλος
η. Έναν Υποστράτηγο, Ταξίαρχο ή Αστυνομικό Διευθυντή της Ελληνικής Αστυνομίας εν
αποστρατεία της Ένωσης Αποστράτων , μερισματούχο. του Ταμείου, ως μέλος
θ. Έναν ανώτερο υπάλληλο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ως μέλος
ι.  Έναν εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας, μέτοχο του
Ταμείου, ως μέλος
ια.Έναν εκπρόσωπο της Πανελλήνιας ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων μέτοχο του
Ταμείου, ως μέλος
2. α. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ, διορίζονται με
απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για τριετή θητεία. Με την ίδια απόφαση
ορίζονται και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη.
β. Ο Αντιπρόεδρος και το μέλος του Δ.Σ που είναι ανώτατοι ή ανώτεροι εν ενεργεία Αξιωματικοί της
Ελληνικής Αστυνομίας προτείνονται από τον Αρχηγό αυτής.
γ. Οι εκπρόσωποι των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων των εν ενεργεία αστυνομικών και οι εκπρόσωποι των
αποστράτων εκλέγονται ειδικά προς τούτο μαζί με τα μέλη του- Δ.Σ, σύμφωνα με τις διατάξεις του
οικείου Καταστατικού.
δ.Ο Υπάλληλος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προτείνεται από το Υπουργείο
ικονομικών
3.    Το Δ.Σ βρίσκεται σε απαρτία παρόντων του Προέδρου ή Αντιπροέδρου και έξι (6) τουλάχιστον μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ παρίστανται ο Γενικός Διευθυντής του ΜΤΣ, ως εισηγητής, χωρίς ψήφο. Στις συνεδριάσεις του Δ.Σ με αντικείμενο τον ειδικό λογαριασμό του Τ.Α.Σ δεν συμμετέχουν τα μέλη που προέρχονται από την Ελληνική Αστυνομία.

4.    Σε περίπτωση παραίτησης κάποιου μέλους ή εξόδου αυτού για οποιανδήποτε λόγο από την Υπηρεσία πριν από την λήξη της θητείας του, αντικαθίσταται από άλλο για το υπόλοιπο χρόνο της θητείας, σύμφωνα με τα ανωτέρω,

5.    Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων προτείνονται από τα Διοικητικά Συμβούλια των αντιστοίχων Ομοσπονδιών και μετέχουν μέχρι την λήξη της θητείας τους.

4) Οδοιπορικά έξοδα παρελθόντων ετών.
Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την εξασφάλιση και εξόφληση των κονδυλίων για τα οφειλόμενα οδοιπορικά έξοδα παρελθόντων ετών.

NΟΜΟΘΕΤΙΚΗ     ΡΥΘΜΙΣΗ
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ


•    Ο μεγάλος αριθμός των οδοιπορικών εξόδων, λόγω της προβλεπόμενης μικρής απόστασης δικαιολόγησης τους μέχρι την ισχύ των διατάξεων του αρθ. 9 παρ. 15 του Ν. 3833/2010 (15 χλμ.), η κατάργηση του Ελεγκτηρίου Δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας, η τεχνική αδυναμία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Οικονομικών να αναγνωρίζει πολλούς υπολόγους διαχειριστές- εκκαθαριστές, επ' ονόματι των οποίων θα εκδίδονται τα εντάλματα της πάγιας προκαταβολής καθώς και να δέχεται την καταχώρηση τιμολογίων στα εντάλματα αποκατάστασης της πάγιας προκαταβολής, η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου ελέγχου των δαπανών (Μητρώο Δεσμεύσεων, ανάληψη υποχρεώσεων και Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»), κατέστησε αντικειμενικά αδύνατη την ενταλματοποίησή τους.

•    Κατόπιν αυτών είναι αναγκαίο να προωθηθεί εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών μεταβατική ρύθμιση που να προβλέπει, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, την πληρωμή των ως άνω δαπανών εντός του έτους 2012 σε βάρος των πιστώσεων του αντίστοιχου προϋπολογισμού εξόδων της Ελληνικής Αστυνομίας. Η διάταξη αυτή μπορεί να έχει ως εξής:
«Οι καθ' υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων δαπάνες μετακινήσεων και εκπαιδεύσεων του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, που πραγματοποιήθηκαν κατά τα έτη 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 και 2011, για την κάλυψη επιτακτικών αναγκών δημόσιας ασφάλειας, μπορούν, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, να πληρωθούν μέχρι την 31/12/2012», σε βάρος των πιστώσεων του Προϋπολογισμού Εξόδων έτους 2012.
• Η προτεινόμενη ρύθμιση θα επιτρέψει την ολοκλήρωση της ενταλματοποίησης των σχετικών δαπανών, την αποκατάσταση της πάγιας προκαταβολής των Υπηρεσιών και την εύρυθμη λειτουργία    αυτών.

5) Ρύθμιση για τέκνα αστυνομικών σε μόνιμη διαθεσιμότητα
Για την εισαγωγή ιδιωτών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων με το σύστημα Γενικών εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προβλέπεται η εισαγωγή ως ειδικών κατηγοριών του άρθρου 42 του Ν. 1481/1984 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μεταξύ των άλλων κατηγοριών και «τα τέκνα αναπήρων και θυμάτων πολέμου καθώς και αναπήρων ή θυμάτων εν ενεργεία ή εν συντάξει αστυνομικού προσωπικού ειρηνικής περιόδου καθώς και «Τα τέκνα ή οι εν χηρεία σύζυγοι Αστυνομικών που πέθαναν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης Υπηρεσίας ή εξαιτίας της Υπηρεσίας».
Στις κατηγορίες αυτές εξαιρούνται τα τέκνα των συναδέλφων μας αναπήρων ειρηνικής περιόδου που έχουν τεθεί σε κατάσταση «μόνιμης διαθεσιμότητας» εξαιτίας σοβαρού τραυματισμού τους από βίαιο συμβάν που επήλθε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης Υπηρεσίας ή εξαιτίας της Υπηρεσίας.
Στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης προτείνεται ρύθμιση, με την προσθήκη στην παρ. 1 εδάφιο β' άρθρο 42 Ν. 1481/84 ως εξής: «Τέκνα αναπήρων και θυμάτων πολέμου και αναπήρων ή θυμάτων εν ενεργεία ή εν συντάξει αστυνομικού προσωπικού ειρηνικής περιόδου, καθώς και των αστυνομικών ειρηνικής περιόδου που τελούν σε κατάσταση μόνιμης διαθεσιμότητας».

6) Αναγνώριση ως χρόνου πραγματικής υπηρεσίας του χρόνου που μεσολάβησε από την κατάταξη έως τον διορισμό αστυνομικού προσωπικού.
Στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και της χρηστής διοίκησης να αντικατασταθούν οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 5 του Ν. 3875/2002 ως εξής: «Τα πρόσωπα των παρ. 1 και 2 του άρθρου 40 του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α΄) και της παρ. 23 του άρθρου 8 του Ν. 2366/1995 (ΦΕΚ 256 Α΄) μπορούν με αίτησή τους να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο από το Δημόσιο το χρόνο που μεσολάβησε από την κλήση τους προς κατάταξη ή την κύρωση των πινάκων επιτυχίας μέχρι την κατάταξη ή το διορισμό τους, αντίστοιχα, με καταβολή από τους ιδίους της προβλεπόμενης εισφοράς, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 59 του Π.Δ. 169/2007 (ΦΕΚ 210 Α) και 17 παρ. 2 του Ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α), ήτοι ποσοστό 6,67% επί των συνταξίμων αποδοχών».

7) Ίδρυση υπηρεσιών Διοικητικών Εξετάσεων στις έδρες των Γενικών Αστυνομικών Διευθύνσεων, καθώς και γραφείων δημοσίου κατηγόρου στις έδρες διευθύνσεων των νομών με αρμοδιότητα κάλυψης των αναγκών όλων των Πταισματοδικείων του Νομού.

ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ

Προς: Τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη
κ. Χρήστο ΠΑΠΟΥΤΣΗ

Κοιν.: 1) Υπουργό Εθνικής Άμυνας
κ. Δημήτριο ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ
2) Πολιτικά Κόμματα
3) Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη
κ. Μανώλη ΌΘΩΝΑ
4) Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
κ. Ελευθέριο ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
5) Αρχηγό Ελληνικής Αστυνομίας
Αντιστράτηγο κ. Νικόλαο ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ
6) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.